kirsten

Sanna mina ord

Oroväckande lugnt

Publicerad 2011-01-09 20:14:07 i Livet,

Nu när det varit helg har kotten knappt visat att den finns där inne. Helt lugnt på dagarna och sen framåt natten så har det kommit nån smäll. Behöver jag säga att detta har gjort mig något nervös? Jag som inte varit det minsta orolig på flera veckor har ju nästan haft psykbryt här hemma. Men fina Martin lugnar och bara skrattar åt mina hysteriska utfall. Fattar inte hur han orkar med mig, en ängels tålamod har han i alla fall. Fast å andra sidan, jag skulle vara likadan om det hade varit omvänt. Alltid mycket lättare att peppa än att ta emot peppandet. Hur som helst så begav vi oss ut på en promenad i det fina vädret. Jag ville gå till Solna C för att se om jag kunde hitta några läckra tidningsskriftshållare, så att jag kunde fortsätta mitt plockande. Enkel väg en promenad på 2,2 kilometer, ditvägen är en härlig nerförsbacke och jag var nästan chockad när vi kom fram över att det gått så lätt trots all halka!

Väl där så hittade jag så klart inte nåt av det jag sökte. Så vi spatserade hem igen. Martin sa att vi kunde ta t-banan om jag ville, men det var 6 minuter kvar tills den skulle komma så jag tyckte att vi kunde gå. Det ångrade jag bittert sen eftersom det endast gick uppåt. Men hem kom vi tillslut och så här i efterhand och efter lite vila så var det rätt skönt. Kotten vaknade till liv och visade att den visst fanns kvar ;)

Passade även på att klippa Martin. Gick bra så länge jag inte höll i saxen. För då klippte jag mig först i fingret, så det var bara att plåstra om och sen klippte jag mig i handen men då gick det inte hål. Men Martin blev nöjd och det är ju huvudsaken. Lyckades till och med av att laga maten idag. Jag är nöjd med min söndag ändå!

Imorrn väntar jobb igen. Denna gång ska man alltså lyckas arbeta en hel vecka. Hur ska det gå efter denna julledighet som varit? Men det ska nog gå bra :) På onsdag är det dessutom dags för föräldrautbildning på sjukhuset, ska bli skoj!

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2011-01-10 14:40:07

fast det känns somd essa sista mån kommer va väldigt låånga=)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela