kirsten

Sanna mina ord

Vad är detta?!

Publicerad 2011-01-02 22:49:23 i Livet,

Idag begav vi oss ut för att byta lite juklappar som blivit fel, jag som fick fick en kakbok 3 gånger och en dvd 3 gånger tyckte att det kanske kändes lite onödigt att ha så många ex hemma. Martin fick en necessär som förvisso var väldigt fin, men rätt onödig då han redan har en. Hans kära moder tyckte att det var dumt att vi hela tiden har våra tandborstar i en plastpåse så hon trodde att han inte ägde nån. Fin tanke dock! Anledningen till plastpåsarna är att tandborstfodral ofta blir väldigt äckliga efter ett tag och då slänger jag dem och denna gång har inte några nya inhandlats och jag kan absolut inte lägga ner dem direkt bland alla andra produkter i necessären. Så nu har jag fått Martin att göra likadant. Jag lyckades byta allt utom filmen, för de hade den inte i sortimentet här i huvudstaden. De menade på att butiken i Örebro är mycket större. Då skrattade jag bara och sa att nej verkligen inte! Men jag får lösa det själv då...

Efter att ha gått på stan i 100 år, ja det kändes så för mig då min rygg helt har ballat ur! Så åkte vi hem. Jag somnade in i soffan tills det var dax för tvätt. Ja, jag vet en gravid tjej ska inte behöva masa sig ner till tvättstugan, men Martin gjorde allt jobbigt och jag manglade. På så sätt kunde jag stå med ryggen upprätt. Men det känns som ett skämt att inte klara av att ta sig upp för en trapp utan att hålla sig krampaktigt i ledstången. På stan blev till och med en mamma och hennes dotter ilskna på mig för att jag gick så långsamt framför dem. Trevligt eller hur? Men efter manglingen har det finaste ♥ gjort resten. Han fixade till och med det mesta av maten. Som blev lite för sent serverad, men det är så ibland.

Jag känner mig helt däckad och jag ber till varenda högsta makt jag kan för att jag inte ska bli sjuk. Bådar dock inte gott, men jag försöker in i det längsta skylla värken i lederna på att jag promenerat så mycket idag. JAG SKA INTE BLI SJUK IGEN!!! Skönt att vara ledig imorrn med. Sen bara jobba 2 dagar, vara ledig en, jobba en dag och så ledig 2 dagar. Så skulle man ha det jämt ;) Och imorrn måste jag vara någorlunda pigg, ska dra iväg och hämta barnvagnen. Yippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela