kirsten

Sanna mina ord

3-månaders vaccin

Publicerad 2011-07-08 22:00:57 i Thilde 0-3 mån,

Idag var det dags för lillan att besöka BVC igen. Vi hade innan vägt henne tillsammans med Martin på vågen, alltså han ställer sig där först och vi tar reda på hans vikt. Sen ställer han sig på vågen igen med henne i famnen och tada där har vi den nya vikten :) Längden tog vi i soffan, sträckte ut henne allt vad vi kunde och så mätte vi med ett måttband. Vi är ju inte sysslolösa när vi går hemma direkt och rätt uppfinningsrika måste jag ju säga. Vikten stämde sånär som på ett hekto! 5,3 kärlek bär vi runt på. Längden minns jag inte vad vi fick i soffan men 63 cm har hon hunnit bli, på 3 månader har hon vuxit 11 cm. Tänk den som växte det som vuxen ;)

Sen var det dags för vaccinet. Både jag och Martin är hysteriskt rädda för sprutor. Vi hade dock proppat Martin med frukost innan, så han inte skulle drabbas av blodsockerfall. Men väl där var det jag som stod och pratade med lilltjejen och höll henne glad,eller ja så glad man kan hålla en bebis som blir stucken i benen. Första sprutan gick med några få tårar, men den andra sprutan är lite starkare och gör att det spänner lite mer och då blev hon så ledsen så mammahjärtat sprack. Tydligen pappahjärtat med då Martin var tvungen att vända sig om då han inte ens klarade av att se på. Jag hade inte tid att bry mig om sprutorna då jag var fullt upptagen med att prata med Thilde och jag vill verkligen inte föra över min egen rädsla till henne! När jag sen lyfte upp henne så hittade vi en spegel att prata lite med och då glömde hon bort alla bekymmer. Så stolt! BVC-sköterskan gav oss mycket beröm för att vi klarat det så pass bra alla 3 med tanke på våra rädslor. Bra att ha den boosten till nästa gång då jag får gå själv.

Sen bar det av till jobbet en sväng. Förlängde ett presentkort och visade upp Thilde. Stannade till vid Pipersglass och mumsade lite med. Sen drog vi till Ängbybadet och somliga solade och andra badade. Ni kan ju gissa vem som gjorde vad. Hahah! Skruttan har sovit mer eller mindre hela dagen, men ingen feber som tur är. Har testat med termometer nämligen. Nåt som jag verkligen måste leta efter är en bättre bikini, eller ja i alla fall överdelen då underdelen sitter helt ok. Tror mig veta att de 3 kilon jag har kvar till ursprungsvikt sitter i tuttarna ;) Men det går ju smidigt att amma på stranden, inte så mycket kläder i vägen. Hahah!

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-07-08 23:41:34

Åh har hon fått vaccin nu! Lilla snuttan :( skönt att det gick så bra ändå! Alva har växt 12,5 cm sedan hon föddes, det är galet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela