kirsten

Sanna mina ord

Att få se världen

Publicerad 2011-07-28 13:39:39 i Thilde 0-3 mån,

Thilde älskar att sitta upp, hon vill under inga omständigheter ligga i nåns famn längre för då protesteras det hej vilt! Hennes mormor blev helt knäckt när hon satt med henne då vi besökte dem, hon ville mysa och Thilde ville testa allt nytt hon lärt sig. Det är rätt grymt att se hur stadig hon har blivit, men så är hon ju ingen liten bebis längre. Stora tjejen! Varför ligga och bara se rätt upp i taket eller längs med sidorna när man kan sitta och se sig omkring i världen? Vi vet ju själva att vi som vuxna skulle bli galna av frustration om vi bara låg ner hela dagarna eller hur? Då vår vagns liggdel går att räta upp så att bebisen kan sitta upp i den kände jag att det var dags att testa det på henne för att se vad hon skulle tycka om det. Resultatet syns nedan:


Okej, detta var ju nåt nytt. Hm, gillar jag det verkligen?


Hahaha, jo jag älskart!


Så här vill jag alltid sitta!

Vi gick sedan ut på en promenad ner till Gröna stugan för att käka middag, hon satt så här i ungefär 10 meter sen totalslocknade hon. Jag ville dock inte att hon skulle sitta upp och sova och bara fälla ner med selen på kändes inte ok det heller så jag skulle krångla av den. Skulle jag inte gjort... Damen blev totalt galen! Hon ville sitta. Men hon var ju så trött så jag lät henne ligga istället. Då somnade hon inte alls ;) Eller jo, men det tog ett tag. Vi hann i alla fall äta och njuta av maten innan hon bestämde sig för att det var nog. Selen kommer nu alltid att finnas med i vagnen så att hon kan få sitta när möjligheten finns :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela