kirsten

Sanna mina ord

Hem ljuva hem

Publicerad 2011-07-22 20:15:10 i Resor,

Efter nästan två veckor på resande fot måste jag säga att det är riktigt skönt att vara hemma igen! Började vår resa med att ta oss ner till Söderköping och besöka Smultronstället. När vi närmade oss stod regnet som spön i backen och vi tänkte att yippie vad mumsigt med glass. Men tänkte att det kanske i alla fall skulle vara rätt folktomt. Precis när vi kom fram slutade det att regna (så har det sett ut under hela semestern mer eller mindre) och vi spatserade iväg till "restaurangen", var ungefär 4 personer före i kön så vi kom in relativt snabbt. Lagom tills vi fått in vår glass var kön väldigt lång in, timing! Efter glassen kan jag säga att jag aldrig mer vill äta så mycket glass! Vi fortsatte sedan mot Överlida där vi skulle sova för natten, på vägen stannade vi i Tranemo har med andra ord besökt två städer, eller ja städer?! Byhålor snarare, som jag ALDRIG mer vill besöka! Men vi hade ju nära till Ullared dagen efter. Ja, Ullared är ju nästan ett kapitel för sig själv! Thilde skötte sig bättre än många vuxna som kryllade där inne. Ja, man kan faktiskt jämföra det med en myrstack. Ingen kö in och ingen kö i kassorna men hualigen vad mycket folk det var i butiken. Men vi fick med oss mycket bra att ha saker så visst var det väl kanske värt det.

Nästa stopp blev Malmö där vi stannde i två nätter, passade på att hälsa på min gamla chef och hennes barn. Var en mycket trevlig dag och det var skoj att se Falsterbo och Skanör, men nästa gång, för ja det blir en nästa gång, vill vi gärna stanna längre så att vi hinner bada på de fina stränderna. Tänk att det finns så fina stränder i Sverige! Men att äta ute med barnvagn är minsann inte det lättaste. Man ser att de gärna vill få in oss som kunder, men inte barnvagnen. Men vi lyckades hitta två restauranger där på Lilla Torg som gick med på det och det tackar vi för. Vill ju inte gärna ha min lilla bebis på andra sidan ett staket heller!

Vår resa fortsatte därefter till Linköping, anledning till alla dessa stopp emellan är för att vi inte ville åka för långt i sträck med lilla stumpan. Plus att vi fick göra ett besök hos Cloetta med så vi klagar inte! Här åt vi på en toppenbra restaurang med, om man gillar Tapas vilket vi gör, Aioli för den som är intresserad.

Nästa stopp blev hos mina föräldrar och premiär för lilla Thillis att sova i husvagn. Det var trevligt även om inte vädret följde tidigare dagar. Men man ska inte klaga, var härligt att bara få koppla av! Inte var det tråkigt att diska heller, vilket var pest när man var yngre och blev ivägtvingad av mami och papi. Snarare så där avkopplande som de själva sagt att de tycker att det är. Vi besökte Linde och gjorde en liten shoppingrunda där, för vi hade ju inte redan hela bilen full efter Ullared ;)

Därefter drog vi till Martins föräldrars sommarstuga där även hans bror med familj var. Lika härliga dagar där! Årets första dopp togs med då man under INGA omständigheter får nyttja duschen där, man MÅSTE tvätta sig i älven som är ungefär minus 17 grader. Hallelulija! Jag gjorde minsann ett försök, men allt schampoo satt kvar i håret trots dyk och skrubb. Så det blev minsann en dusch i alla fall. Kunde ju inte gärna gå runt med det där i håret heller. Besökte Nora i hopp om att det skulle finnas god glass, men ingen av smakerna föll mig i smaken...

Japp, det var årets semester det! Nu ska det sparas kosing inför vinterns resa! Längtar redan! Men då måste jag sluta köpa ALLA fina kläder jag hittar till min älsklings madame! Jag borde helt enkelt endast få veckopeng av Martin, kanske inte vore så dumt ändå...tåls att fundera på.

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-07-23 11:53:27

åh ja den är toppen ! :D man blir ju lite peppad och det är aldrig fel, det är svårt att få tummen ur ibland att komma iväg på promenaderna ;) haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela