kirsten

Sanna mina ord

Semesterdieten

Publicerad 2011-07-26 16:48:31 i Träning,

För 3 år sedan, tänk att det gått så lång tid, så var jag och Martin i Thailand i cirkus 2 månader. Hur härligt och underbart som man kan tänka sig, Som alla vet är ju den thailändska kosten kanske inte den allra sundaste, i alla fall inte den som serveras till oss turister. Deras mat testade vi endast ett fåtal gånger, ja för det är ju inte samma som vi får om vi beställer en pad thai som i våra ögon är extremt thailändskt. Hur som helst, eftersom det var semester så åt jag allt, jag unnade mig så att säga. Trots att jag egentligen gick på viktväktardiet. Tänkte att jag fick ta de extra kilona när jag kom hem igen. När jag ställde mig på vågen tog jag ett djupt andetag och befarade det värsta. Det hade jag definitivt inte behövt göra, då vågen visade på minus 6 kilo! Galet värre!

Nu när vi åkte på vår tvåveckorstur tänkte jag på samma sätt, allt fick ätas oavsett om det var vardag eller helg. När jag ställde mig på vågen stod där minus 1 kilo. :)

Jag tror helt enkelt att jag ska starta semesterdieten. Den verkar ju fungera för mig i alla fall. Eftersom jag har en jäkligt lång "semester" nu så borde jag ju rimligtvis gå ner en massa kilon i vikt! Just nu är jag två kilo ifrån startvikten när jag plussade förra året. Två ynka kilo. De plus många fler ska gås bort.

Så då passar det väl ypperligt med att baka lite kladdiga och smarriga muffins nu då :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela