kirsten

Sanna mina ord

Galet

Publicerad 2011-06-01 14:44:01 i Thilde 0-3 mån,

Åh, denna vecka har jag verkligen nåt planerat varje dag, idag lyckades jag dessutom bli dubbelbokad men det slutade med att ingen kunde så här hemma sitter jag :) Har dock varit iväg till BVC för Thildes 2-månaders kontroll, då vi inte är hemma nästa vecka då den skulle ha varit. Allt såg fint ut och hon följer sin kurva tip top. Den sköterskan vi hade idag sa att jag skulle lugna mig lite med min oro för vikten i och med att hon faktiskt går upp och följer SIN kurva och ingen annans, samt att hon ligger fint på mittlinjen. Men det är ju samtidigt BVC som är de som spätt på min oro från början. Hos doktorn gick allt fint med, hon tyckte allt såg toppen ut. Men vi måste få henne att gilla att ligga med huvudet på vänster sida med. Men det är inte det lättaste vill jag lova, för så fort vi ändrar så flyttar hon tillbaka huvudet. Men vi får lösa det på nåt sätt. När jag gick hem la jag min sjal ivägen för henne så hon var tvungen att ha huvudet åt det hållet jag ville ;)

Imorrn kommer mina föräldrar hit för att se på min brors slututställning som de har med skolan. Så då blir det familjemys och sen på fredag bär det av till Järnbo för firande av Martins morbror. Hela helgen är därefter uppbokad och mamma har sett till att min vecka är uppbokad med, undrar hur jag ska hinna träffa alla? Men det löser sig!

Nu ska jag fortsätta att pula här hemma, inte det lättaste då Thilde vill vara med hela tiden. Men nu ser jag att hon somnat, tjoho!

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-06-01 16:17:18

Vi fick samma läxa för Alva idag då hennes favorithåll också är åt höger ;) hihi!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela