kirsten

Sanna mina ord

Bränd

Publicerad 2011-05-07 19:00:29 i Livet,

Vad härligt det är med helg! Jo, jag är mycket väl medveten om att jag är hemma oavsett om det är helg eller ej, men helg betyder att Martin är hemma och ledig med. Och för den som tror att jag sitter hemma och endast rullar tummarna om dagarna har mycket fel! Så därför är det extra skönt när helgerna kommer och jag får lite avlastning. Tar på krafterna när det ska ammas, ges ersättning och sedan pumpas. Men jag märker ju ändå att vi har fått in en rutin på det Thilde och jag för det blir lite tokigt ändå när Martin hjälper till då det inte blir på det sätt hon vant sig vid. Men det är ju bra det med för då vänjer hon sig ju vid att andra ger henne mat med.

Idag ville hon dock knappt äta och det gjorde mig mycket orolig då det är viktigt att hon äter nu så att hon går upp i vikt och BVC blir nöjda. Så tillsut packade vi ner henne i vagnen då hon ändå bara somnade både vid bröstet och vid flaskan och tog en promenad runt en av sjöarna här och sedan passade vi på att fika med. Massa mys! Sen när vi kom hem igen så var hon redo för att käka. Skönt det. Fikastunden resulterade i att jag brände mig med. Härliga hud! Jag hoppas verkligen att Thilde slipper den och får Martins hudtyp istället.

Får se vad kvällen har att erbjuda mer. Helstekt kyckling står på menyn i alla fall :) Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela