kirsten

Sanna mina ord

Den galna helgen

Publicerad 2011-05-30 18:41:00 i Fest,

Nu kan jag äntligen andas ut, har ju varit ett himla smussel och hemlighetsmakeri de senaste veckorna! En av mina bästa tjejkompisar ska gifta sig nästa helg och i fredags var hennes möhippa. Har varit så svårt att inte skriva nåt om den eller nämna nåt om att vi skulle bege oss till Öret av den anledningen. För det var ju ändå rätt speciellt, då Thilde för första gången skulle åka bil så långt. Alla premiärer vill man ju på nåt sätt berätta om, men just i detta fall var det bara att hålla tyst ;) Att min kära vän blev alldeles chockad över att vi kom kan jag förstå med, inte alla som får äran att ha en 7 veckors bebis med på sin möhippa! Det blev i alla fall jättelyckat och hon verkade ha så kul! Det är ju trots allt det viktigaste att den blivande bruden har skoj! Thilde skötte sig fint hon med :)

I lördags drog vi tillbaka tidigt på morgonen till Stockholm för att se på Martins bror när han sprang Stockholm Marathon, jisses vad vi flängde runt genom hela stan. Stackars lilla T undrade väl vad vi höll på med, ingen ro på två dagar. Har aldrig varit med om en tröttare och hungrigare bebis. När hon väl fick käk så släppte hon aldrig greppet ;) Efter målgång var det middag hos Martins farbror och det var nog den godaste lasange jag ätit! Bechamelsåsen var precis som jag ville ha den, bra jobbat farbror T! Blev dock en tidig kväll då jag höll på att somna vid matbordet.

Igår var det som bekant morsdag och det firades på restaurang med Martins bror med familj och hans föräldrar. Massa mys! Efter maten drog vi iväg till Kista för lite shopping. Jag har inga byxor som jag kan ha, gravidbrallorna kan vi bara glömma då de är alldeles för stora och mina "smalbyxor" jag hade innan jag blev gravid, ja de är för stora även de. Kan dra av dem utan att ens knäppa upp knappen. Kul är det absolut, men lite trist när det inte finns några byxor som passar. Jag hittade dock inte en enda byxa som föll mig i smaken. Eller så hittade jag några, men de fanns inte i min storlek. Dock fick jag med mig lite tunikor och en bra tröja med knappar. Annars blev det mest saker till lilla T :) Konstigt va?

Idag har jag varit och fikat med mina internetmammor som jag kallar dem, då det är på nätet vi träffats. Inte bara kärleken går att hitta på nätet med andra ord! Nu väntar jag på att Martin ska komma hem, han hjälper min bror att köra tavlor till deras lokal där de ska ha sin vernissage imorrn.

Nej, nu får jag visst inte sitta här längre för den lilla damen!


Bröllopskläder, check!


Sommarhatt, check!


Lite nya kläder :)

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2011-05-31 20:26:42

Vad kul med möhippa, och jag håller med dig, man vill ju berätta om allt man gör för första gången med sin lilla bäbis! Elly ska åka tåg för förssta gången nästa vecka, och det blir bara jag och hon, lite nervöst!



Hm, jag kanske skulle ta ett kort hemma då, är bara rädd att det inte blir godkänt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela