kirsten

Sanna mina ord

Sabla kärring!

Publicerad 2011-05-20 12:26:12 i Thilde 0-3 mån,

Igår hade jag en tanke om att åka till Täby för att träffa två mammor, för att vara korrekt en mamma och en blivande mamma. Men jag gav upp tanken. Tur var nog det. För Martin hade glömt berätta för mig att hans mamma hade tänkt komma redan på dagen och inte på kvällen som jag trodde. Så det blev att umgås lite med svärmor så där en vanlig torsdag. Men det var bara trevligt :) Hon tog med sig Thilde ut på en promenad och då passade jag på att dammsuga, det som var kvar av min städning. Men det där är Martin i ett nötskal, ska man planera nåt med oss så är det bäst att ta det med mig så blir allt som det ska.

Idag har vi hunnit med ett besök på BVC, har ju fått gått en gång i veckan då hon inte växt till sig som hon ska. Men idag kom äntligen OK-stämpeln! Kändes så fantastiskt underbart och då har vi alltså till 90 % bara ammat. Så nästa vecka är det inget besök utan hon tyckte att det räckte att vi kommer när vi ska på vår 2-månaders kontroll den 1 juni.

När jag gick dit så var det en kvinna på cykel och en tant i permobil som hade mage att klaga på mig! Jag kollar mig alltid 100 gånger om när jag ska över en väg för jag vet att folk kör som galningar! Men när de kom och susade förbi mig så hör jag hur cykeltanten säger till den andra att det är så dåligt med mammor som inte ser sig för när de är ute i trafiken! Kärring! Jag var på väg att gapa efter henne men jag insåg hur lönlöst det skulle vara. Att de sedan bara drog rätt ut i gatan utan att se sig för det verkade inte bekomma dem...

Hann baka igår med så strax ska jag packa ihop oss och ta med oss godsakerna till Martins jobb så han får visa upp sin lilla prinsessa! Och jag vill så klart tacka hans fina arbetskollegor för de fina presenterna vi fick. Ska visa när jag kommer hem sen.

Nej, sessan har bajsat så det är bara att göra sin plikt!

Och nej, kärringen i rubriken är INTE min svärmor, för hon är alldeles underbar!

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-05-20 18:56:03

Mäh, vilken tant! Hon var nog bara avundsjuk på din fina Thilde! Och vad skönt med ok från BVC!! :)

Postat av: Tova

Publicerad 2011-05-22 16:08:19

usch, alltid trist med klagande oförskämda människor! man får helt enkelt försöka tänka att de hade en dålig dag. eller är bittra över sina egna liv ;)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela