kirsten

Sanna mina ord

Förändring

Publicerad 2011-11-30 22:45:51 i Livet med bebis,

Jag har länge känt att det varit dags, att jag inte riktigt trivdes med det. Men jag kunde inte bestämma mig för vad jag skulle göra. Valet stod mellan ny färg eller att helt enkelt kapa det. Färg köptes, men tiden missades, visst vore det bra att som småbarnsförälder kunna köpa sig mer av den varan? Så den bara står där hemma i hyllan. Att lyckas med att få den stunden för sig själv som krävs för det andra alternativet är inte det lättaste. Martin jobbar och står i på vardagarna och på helgerna har det stället jag kikat ut dessvärre stängt. Så även det har runnit ut i sanden.

Så här stod jag då med min risiga kalufs som stod åt alla håll. Jo, den gjorde faktiskt det och speciellt om jag satte upp det, för ni förstår mitt undre hår hade nån slitit av. Ja, på huvudet alltså. Så man kunde liksom inte dölja det på nåt fint sätt.

I måndags när jag var ute och promenerade gck jag helt enkelt in till frisören och fick en tid redan dagen efter, ja alltså igår. Martin var fortfarande kvar då och jobbade hemifrån fast bortifrån eftersom vi inte befinner oss hemma, så han tog Thilde under tiden. Och vet ni, jag är så nöjd! Det blev så bra och det känns som en stor tyngd släppt från mina axlar, i alla fall en av dem.

Jag är inte direkt feg och särskilt inte när jag bestämt mig, så jag satte mig där och sa klipp av det bara! Ja, men hur kort svarade hon då, ja men typ till axlarna eller? Mmm, eller kortare ;) Och vet ni, nu tillhör jag mammaklubben på riktigt! Jag har numera håret klippt i en praktisk mammafrisyr, den tar ingen tid att fixa till (om jag inte vill) och Thilde har inte så mycket att dra i.  Super win!! Jag kan dessutom fortfarande sätta upp det i en minitofs om jag vill. Haha!

Hörde jag nån be om bilder?! Ja, men här kommer de!

Framifrån före



Bakifrån före


Framifrån efter


Bakifrån efter


Japp, typ en halvmeter hår försvann ;) Bara så där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela