kirsten

Sanna mina ord

Måndag morgon

Publicerad 2011-11-21 09:42:59 i Thilde 7-9 mån,

Vilket otroligt grått och trist väder vi har idag! Precis som Martins föräldrar sa igår så skulle detta väder komma till oss som de hade hos sig igår. Nu har de två istället mellan 15-20 grader varmt, behöver jag säga att jag också vill resa iväg och det snarast!

Har en liten donna som ligger i gymmet och pratar med en sko. Låter så fruktansvärt roligt att jag inte kan sluta le åt henne. Tänk hur många gånger om dagen man skulle kunna slita av sig sitt hår för att man blir så trö tt på henne, men sen gör hon nåt sånt här och man bara smälter och alla trötta tankar på henne bara försvinner bort i tomma intet. Hon är verkligen fantastisk på alla sätt och vis! Hon skrämde dock slag på oss igår. Hon kryptränar i sömnen ibland, eller ja varje natt. Ofta vaknar hon av att hon fastnat med huvudet i kudden eller nåt liknande eller att hon tappat nappen. Men inte igår. Nej. Jag ville få ut en av katterna som prompt skulle in när jag la henne i sängen, kan bli galen för mindre! Så jag gick och kollade med jämna mellanrum om hon kommit fram till dörren. En av de gångerna så såg jag att Thilde inte låg i mitten av sängen, nej hon låg med huvudet mot ena kanten. Hon var alltså på väg ut ur sängen! Vilken puls jag fick då! Så istället för att kolla efter den sabla katten gick jag och kollade till att Thilde låg i mitten av sängen. Usch, kunde ha gått illa! Så nu ska vi verkligen försöka ännu mer med att vänja henne vid sin säng, för jag riskerar verkligen inte att hon tar sig ur vår säng då våra vallar av täcken och kuddar tydligen inte räcker. Då får hon hellre komma över till oss när vi går och lägger oss istället. För finns det nåt mysigare än att få somna med henne tätt intill?

Ska få den lilla damen att sova förmiddag här nu och sen ska jag börja fixa inför lunchen. Blir inte så många då många blivit krassliga, men vi kan nog ha kul ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela