kirsten

Sanna mina ord

Är jag otydlig?

Publicerad 2011-10-13 19:00:36 i Mat & Bak,

Jag skickade ett sms till Martin, eller egentligen skickade jag det genom Wordfeud, där jag bad honom köpa med sig champinjoner hem. Han svarade omedelbums att det skulle han absolut fixa. Jag skickade försäkerhetsskull ett till om att det inte skulle vara i burk utan äkta vara.

Martin ringer från Ica för att dubbelkolla så att det inte ska handlas mer så att han i så fall kunde ha tagit det direkt. Jag kollade igenom receptet för säkerhetsskull men inget mer skulle köpas. Han kommer hem och vi börjar med maten, jag frågar då var svampen är och den låg i hans väska. När jag plockar upp det han handlat så är det inga färska champinjoner utan en burk med hela svampar. Suck. Frågade då om han inte läst att det skulle vara riktiga plus att jag sa att om det skulle varit en burk så hade jag ju skrivit det från början. Han svarade då att vi aldrig köper färsk svamp. Va?! Ok, det är längesen och ja jag brukar köra med burksvamp i köttfärssåsen men annars är det alltid färsk vi köper. Han fick snällt gå tillbaka och köpa rätt.

Tror inte att burksvamp gör sig så bra tillsammans med resten av grönsakerna i ugnen ;)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-10-13 21:55:56

haha ja jag kan tänka mig att få för mig att göra en klassiker då också bara för att.. :)



Jadu jag hoppas det går bra det enda som egentligen är jobbigt är att man gruvar sig innan för i mål det vet jag att jag kommer på ett eller annat sätt är så förbaskat envis så det finns inte ord och ibland är det en bra sak :P



Jadu läste ditt tidigare inlägg om amning och barnmat det där är en hel vetenskap, jag har haft turen att amningen funkat jätte bra med min två hjärtan, och sen har jag börjat med smakisar vid 4 månader, min äldre tjej var verkligen en brösttjej och ville aldrig sluta amma så vid 8 månader bestämde vi oss för att försöka trappa ner tror jag ammade henne ända fram till 10 månader men då var det mest kvällarna som det gällde, med Alva tror jag inget sånt problem kommer att inträffa hon älskar vanlig mat och det är nästan så jag håller igen lite bara för att jag fortfarande tycker amningen är så himla mysig faktiskt mer bekväm den här gången än med Nathalie (man inser väll kanske att det är en så kort period i ens liv som amningen finns). Hoppas att ni funnit ett sätt som passar er familj och thilde för det tycker jag är det allra viktigaste. :D



Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela