kirsten

Sanna mina ord

Det där med surt

Publicerad 2011-10-24 15:00:25 i Thilde 4-6 mån,

Jag har kommit på det minsann. Vår dotter ogillar inte surt hon älskar det ju så klart. När jag vare gravid så åt jag allt surt jag kunde komma över, ju mer surt desto bättre. Min bror hatade vår godisskål till exempel eftersom det bara fanns sura godisar där. Satsumas som jag annars inte åt var en stor favorit och jag började tycka om grapefrukt. Jag läste i min nya barnmatsbibel dels att sura och beska smaker är nåt som man måste lära barn att tycka om MEN att det även beror på vad man åt som gravid. Ser ni vad jag kommit fram till ;) Jag ska göra ett försök med att få den där äckelminen på kort och det genom att ge henne ren citron. Elakt, ja kanske lite. Rolig bild, i alla högsta grad!

Men med tanke på ovan skrivna text så är det ju inte alls säkert att hon inte gillar det...hon kan ju likväl älska det...


Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2011-10-24 19:00:32

jaa eller hur, hihi ;) det är faktiskt jättemysigt att Elsa är så nyfiken på allt, hon vill gärna vara där vi är, precis som Chiquita. Mina vänner frågar alltid vad jag gör med mina djur för dom blir så sociala, vet inte ifall det är för att vi hela tiden går och hämtar henne när hon är någon annanstans :D haha.



konstigt med nattsömnen också, det kanske är tänderna ? Alva hade ett par uppvak när hon fick tänder, men hon var inte vaken speciellt länge under natten ändå utan somnade om ganska lätt.. det är väl såklart olika från barn till barn men hon var rätt gnällig under dagen istället. Kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-25 07:59:14

William älskar surt med, eller han älskar allt som smakar något. Så det här med barnmat verkar vara en passerad tid ;).



Jag hittade julkorten på print with wings, finns massor att välja på ;)!!



Kram

Postat av: fifi

Publicerad 2011-10-29 22:23:27

Aha, det kan ju förklara varför Elly blev helt gelen i min clementin härom kvällen när hon drack välling; under graviditeten hade jag dille på just clementiner ett tag och kunde äta 10 om dagen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela