kirsten

Sanna mina ord

Finally!

Publicerad 2011-10-28 20:33:27 i Livet med bebis,

Åh, vilken abstinens jag haft! Blir så trött på att det lovas att det ska vara klart då och då men så blir det inte så. Tillslut sa jag till Martin att jag tror på det när jag ser att tv:n fungerar igen. Det slutade med att Martin fick rycka ut igår efter jobbet när han lyckats få alla saker han behövde. Han fick det tyvärr inte att fungera för alla, men för oss i alla fall :P Det är ju egentligen skrämmande vad mycket man ser på tv och surfar! Idag fick han det att funka för alla andra med. Han är duktig min man! Jag har ju i och för sig aldrig trott nåt annat! Men det roliga är att han är självlärd, ingen högre utbildning där inte. Så kan man ju också göra, arbeta med sitt intresse eller hobby. Nä, jag är glad över att det fungerar!

Jag har också lugnat ner mig betydligt sen i onsdags. Att Martin är ute och roar sig tycker jag är helt rätt, jag vill att vi ska kunna göra saker trots att vi har ett barn att ta hand om med. Men just nu är ju som sagt Thilde inne i en otroligt jobbig fas och har man då fått en tid att den andra hälften ska komma hem då så räknar man ju ner timmarna och minuterna till det klockslaget. Blir det inte så sen så känns det ju som att hela livet brakar samman. Anledningen till att han stank öl var för att de haft ölprovning och sen upplever man ju det som en stank när man själv inte har druckit en droppe. Vill ju inte låta allt för bitter liksom.

Anledningen till att min facebook app inte funkade var ju på grund av den stora hacker-skandalen i veckan, det är ju toppen att de snabbt som tusan stänger ner ens konto då. Men man hinner ju bli lite lätt frustrerad innan man vet vad det handlar om. Så jag har fått roa mig med att byta varenda lösenord jag har som är kopplat till min mejl, man tackar! Man blir ju inte alls galen när man försöker logga in med det gamla och det inte funkar innan man kommer på att ja just det, jag har ju bytt. Jaja.

Har inte gjort så mycket under de dagar ni har missat mig. Har varit på BVC för mammaträff och pratat säkerhet och sjukdomar. Intressant var det! Vi har vägt vårt monster och hon har sen 6-månaders kollen gått upp hela 10 gram. Fantastiskt! Vilken tjockis! Men BVC-sköterskan sa att vi kunde vara lugna med tanke på vilket energiknippe till unge vi har, men att vi skulle börja med större portioner. Sista gången vi träffade henne på ett tag med, får sin andra bebis i dagarna, beräknat till på söndag. Coolt att jobba till två dagar innan! Respekt! Vi har varit på mammafika och snackat skit. Ungefär så.

Idag har vi varit hos min barnmorska för sista gången för att utvärdera hur månaderna med staven. Har absolut inget att klaga på där inte! Jag undrar bara varför jag inte började med den tidigare? Men hon sa då att det kanske inte allt hade varit rätt då när jag var yngre. Vad vet man, idag funkar den utmärkt i alla fall. Kändes lite trist att vara där för sista gången. Men vem vet, vi kanske ses igen? :) Thilde var i alla fall helt slut när vi åkte därifrån och vi var tillslut tvungna att väcka henne för att få i henne lite käk och för att inte rubba för mycket på tiderna.

Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2011-10-29 09:26:54

ja åh du är välkommen att följa med :D hihi. Nu är rummet tapetserat och klart, ska visa lite bitar från det så fort jag kan !



men 10 gram, lilla Thilde då ! men som hon säger, man hade nog märkt om hon fick för lite mat :) hihi. Här ska vi inte till BVC förrän 8 månader.. känns så tomt ! haha. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela