kirsten

Sanna mina ord

Förtydligande

Publicerad 2011-10-14 11:55:59 i Livet med bebis,

Ok, jag märker att jag är otydlig inte bara gentemot Martin. När jag läser de kommentarer jag fått angående det här inlägget. Det jag var sur på är inte att Thilde inte äter, för det gör hon och hon går numera upp. Nej, jag är sur på Livsmedelsverkets nya regler gällande införande av smakisar. De tycker att man endast ska införa ett kryddmått med mat från 4 månader om man så gärna vill börja ge sin bebis mat och att man ska fortsätta amma och enbart amma de första 6 månaderna. För att inte börja med större smakportioner förens bebisen är 6 månader. Jag tycker absolut att man ska amma så länge det går och det känns bra, det handlar inte om det.

Men om jag gett Thilde endast ett kryddmått med mat så hade hon svultit eftersom min mjölk inte räcker till att mätta henne. Hur bra hade det varit?

Jag tycker att det är jättekul att jag har en sån matglad tjej och än så länge har jag bara sett att hon inte gillar broccoli (precis som sin far) och banan (gillade inte jag heller som bebis), så jag är inte orolig längre. Men jag tycker att man ska få ge sitt barn mer mat från det att det känns OK för mig inte för att nån annan säger att nu är det dags att börja ge. Det ska liksom bara vara ett råd och inte en regel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela