kirsten

Sanna mina ord

Nu ska skiten bort

Publicerad 2011-10-07 21:14:08 i Livet med bebis,

Idag började operation storstädning i detta hem. Det ska bli så rent så att man bokstavligen kan äta direkt från golvet! Problemet är bara att det finns en liten tjej här som kräver så sjukt mycket uppmärksamhet så det är svårt att hinna med. Men alla papper som legat och slängt är nu ett minne blott och man ser numera byrån i hallen och sideboardet i vardagsrummet. Det har kommit upp ett elefanthuvud på väggen som inhandlades i Thailand 2008, ja jag säger då det. Ljuslyktor kom upp på väggen i köket. Ja, det ser ut som att det finns en möjlighet till att det blir rent nån gång i alla fall. Imorrn är vi dessutom två så en kan ju roa Thilde och den andra städar.

Jag och Thilde passade M idag med då hans mamma var tvungen att besöka tandläkaren. Det gick fint, satt där i väntrummet med två vagnar och inte ett pip från nån av dem trots att en annan unge smällde sin ballong en centimeter från oss och tandläkarna smällde i dörren in till undersökningsrummen. Att gå hemifrån utan regnskyddet till vagnen visade sig vara mindre smart då hela himlen hade öppnat sig när vi kom ut. Så jag fick snällt betala och åka tunnelbana hem, annars hade hela vagnen varit genomsur när vi kom hem. Det var den ändå kan jag meddela.

Imorrn börjar nästa steg på babysimmet. Ska bli mycket skoj! Då vi har en tjej som verkligen älskar att bada och särskilt alla ankor som åker runt i vattnet. De smakar gott hälsar hon med. Vi ska även iväg och köpa en ny badbalja åt henne eftersom jag hade sönder den gamla och så ska vi kika på en ny bilbarnsstol åt henne. Min rygg pallar inte av att kånka runt på babyskyddet längre. Så det känns som att det är läge att börja kika om inte annat. Det är morgondagens planer det.

Här kommer gårdagens shopping:


Den söta klänningen från Villervalla, älskar detta märke!


En sockersöt pyjamas


Det riktiga kapet!

Den andra dräkten får ni faktiskt vänta på ett tag till :)

Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2011-10-08 11:18:08

hihi, det var verkligen inte meningen, känn ingen press kära du ;)



vilka fina saker du köpt, bumbon var ju verkligen ett kap !! hoppas att hon sitter bra i den lilla sessan :) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela