kirsten

Sanna mina ord

Äntligen!

Publicerad 2011-09-30 11:27:16 i Thilde 4-6 mån,

Vi har ju kämpat de senaste veckorna med att få Thilde att sova ordentligt. Som det sett ut tidigare har vi ju fått stå och skakat vagnen i det oändliga för att hon ska sova. Men denna vecka har inte det funkat så jag fick nog och slängde in henne i hennes egen säng. Det funkade dock ännu sämre, för då låg hon bara och lekte och testade hur långt bort hon kunde slänga nappen. Man kan ju tro att den borde hamna i sängen, men icke så långt bort på golvet som möjligt. Suck. Så i förrgår testade jag istället att lägga henne i vår säng och låg kvar där en stund tills hon somnade ordentligt. Hon vaknade vi halv två på natten och hade då sovit sen halv åtta på kvällen. Fantastiskt! Igår somnade hon innan jag ens hunnit blinka och vaknade, hör och häpna klockan 4! Så himla skönt! Jag känner ingen stress över att hon inte sover i sin egen säng ännu. Det är rätt mysigt när hon borrar in sig och verkligen myser. Så kommer det så klart inte att låta senare, men som sagt, jag stör mig inte på det ännu. Bara hon sover ordentligt som hon ska så är jag nöjd. Hon sover ju trots allt lite då och då i sin egen säng på dagarna om vi inte är ute nånstans så att hon sover i vagnen.

Problemet idag är att hon inte alls ska sova nåt på dagen. Hon somnade vid bröstet och så skulle jag flytta över henne så att jag inte skulle behöva sitta med henne i famnen under den stund hon tänkt sova. Då vaknade hon och ville inte somna om. Hur trött får man bli? Vi ska bort ikväll med så vi kommer väl ha gängets mest skrikiga och tristaste unge. För hon kommer vara helt övertrött. Yippie! Eller så sover hon som en stock då istället, man kan ju få hoppas eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela