kirsten

Sanna mina ord

Äntligen!!

Publicerad 2011-09-22 09:07:03 i Träning,

Idag är det dags! Jag ska äntligen få träna! Jag är frisk, jag har inte ont i benet, hör och häpna! Fast det var lite knasigt i natt. När det var dags för nattmålet för lilltjejen så blev jag akut kissnödig så jag sprang upp först och på nåt sätt fastnade jag med ena lilltån under dörren när jag skulle stänka den. Kändes typ som att hela tån lossnade från foten. Börjar tro att det är en högre makt som inte vill att jag tränar. Tån gör förbaskat ont fortfarande, men jag tänker inte låta den stoppa mig! Skoj ska det bli! Mamma core kör vi idag.

Angående Thildes sömn så proppade jag henne med mat igår kväll. Först en smakis med gröt och sen en hel Hipp-fruktportion och så lite amning på det. Hon däckade totalt. Vilket gjorde att vi inte behövde hålla på och böka med henne under kvällen. Men sen när det var dags för oss att sova så vaknade hon så klart. Men det var ändå inte samma som tidigare kvällar då hon lätt har kunnat vara uppe i flera timmar. Så hon somnade kanske strax innan tolv, vaknade vid 3 igen och fick mat. Då somnade både hon och jag så jag vet inte alls hur länge hon var vaken då, men tidigare har hon hållit oss båda vakna den tiden. Hon vaknade igen strax innan 6 och ville ha frukostmålet och somnade om till lite efter åtta då hon käkade lite igen. Så jag tror på mer mat för den här tjejen. Idag ska jag testa att öka smakisarna under lunchen med så ska vi se var det hela slutar. To be continued!

Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2011-09-22 11:18:07

ahaa okej ! men sånna bedrockers verkar ju toppen :) ibörjan så vaggade vi Alva i famnen ibland (när hon var lite gnällis ) tills hon blev sådär härligt sömnig och sen när man såg att hon snaaart somnar in så lägger vi ner henne så att hon får somna själv i sin egen säng.. det kanske man kan testa ? är ju skönt när de känner sig trygga i sin egen säng och kan slappa av och somna om/in själva ! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela