kirsten

Sanna mina ord

Mysig dag

Publicerad 2011-09-21 10:20:40 i Livet med bebis,

Jag knatade iväg en stund innan jag skulle vara hemma hos mamman som stod för fikan igår så att jag skulle hinna in till Lindex i Sumpan där jag av nån anledning fått min check att hämta ut Libero-boxen. Kändes väldigt knasigt då jag inte alls tillhör Sumpan och jag bor närmre Solna C. Men men, nu är den hämtad i alla fall. Ska bli spännande att testa Up ´n go blöjorna då jag funderar starkt på att börja med dem istället för de andra man knäpper på, då Thilde är som en ål på skötbordet numera. Så jag tänkte att en blöja som man bara drar upp kommer underlätta betydligt? Men då kommer man ju till problemet att de förpackningarna innehåller färre blöjor än de andra förpackningarna. Och i och med att Thilde är så smal och nätt så kan hon ju utan problem ha storlek 3 än så länge och en bra stund till. Ja, den karamellen tåls att suga på ett tag.

Vi hade det i alla fall jättetrevligt, alltid lika skoj att få träffa mammorna! Gott fika bjöds det på med! Kul att se att nån har samma intressen som mig. Hon är grym på att virka dessutom! Tänk om man bara kunde det själv!

Idag ska vi till BVC och träffa den mammagruppen. Vi ska prata sömn och jisses vad det behövs i den här familjen. Inatt så skulle vi göra allt utan att sova och när hon dragit mig i håret för 100:e gången tappade jag humöret. Men det verkar som att det hjälpte att jag blev sur på henne, för efter det lugnade hon sig och slappnade av i mina armar och när jag la ner henne igen så sov hon. Men jag har ingen lust att kämpa livet ur mig själv för att få henne att somna. Det är som att hon tror att det är dag fortfarande och att man bara tar 2 timmar åt gången. Ja, vi får se vad vi får för tips sedan.

Ser att det regnar med. Usch. Hoppas på att det är uppehåll när jag knatar iväg åtminstonne :) Hoppas kan man ju liksom alltid göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela