kirsten

Sanna mina ord

Men orka!

Publicerad 2012-04-27 23:24:20 i Livet med bebis,

Thilde är dålig och mamman är trött. Jag är glad att det är helg och att vi är två om att ta hand om den lilla. Snälla hostan ta ditt pick och pack och försvinn härifrån. Har du inte fattat att du och ditt bihang inte är välkomna? Inte förut och inte nu! Dra!

Varannan dag är bra, varannan är dålig. Med dålig menar jag att hjärtat hostar till hon kräks. Det gör hon varannan måltid ungefär. Den lilla tjejen som var liten innan blir ju inte direkt större av denna kur. Enligt BVC kan detta hålla i sig i flera veckor och det anses som normalt. Hur kan det göra det undrar jag?! Hur normalt är det att hosta så att hela magsäcken är på väg upp?! När det är som värst låter det typ som att hon ska dö. Hon får liksom ingen luft. Heja mig för att jag gått HLR för barn, kunde inte ha kommit mer lägligt. För visst blir jag stressad när det är som värst, men jag behåller lugnet för att inte visa Thilde att jag blir rädd för då bekräftar jag bara hennes rädsla och det gör ju inte direkt saken bättre.

Är det inte bättre efter helgen så kommer jag ringa vårdcentralen för detta är inte normalt nånstans! Jag kan ta att hon kräks och är förkyld, nemas problemas. Men när det inte längre handlar om endast ett par dagar, utan veckor, ja då börjar det bli ett problem. Att vaka halva nätter flera gånger i veckan funkar inte, inte för nån. Jag är dock glad över att hon är sig själv mellan gångerna. Annars hade det varit outhärdligt.

Kommentarer

Postat av: Emma Josefine

Publicerad 2012-04-28 12:14:08

hahaha men ååh, jag var exakt likadan när jag var i den åldern ! kunde dricka grädde/vispgrädde ur förpackningen och smällde LÄTT i mig ett helt kakpaket på 5 minuter :D haha.



ååh spännande, ja lova det ! :D



men lilltjejen, hoppas att den elaka hostan försvinner :((

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela