kirsten

Sanna mina ord

Denna stress!

Publicerad 2012-12-18 22:13:51 i Life as we know it,

Alltså vad är det med folk? Varför måste man springa överallt för? Varför ha så bråttom? Kommer ni missa massa viktiga saker, eller är det bara som så att ni vill hem? Jag kan inte själv förstå varför man ska skynda så hela tiden. Tunnelbanan går om 1 minut, ja men då springer vi så vi hinner med den trots att det går en ny om 5 minuter. Om du istället hade gått eller kanske stått still i rulltrappan så hade du tajmat den där som skulle gå om 5 minuter helt perfekt.
 
Jo, jag vet jag går oftast i rulltrappan jag med. Men vet ni varför? Jag gör det för min hälsas skull, med andra ord, jag skyndar långsamt. Jag hetsar inte. När jag var och handlade innan hemfärd så tänkte jag att jag skulle ta en lugn handling då jag för en gångs skull var ensam utan en gapande unge i vagnen. Men det var nästintill omöjligt. För alla människor runt omkring hade så bråttom.
 
Tror inte att det är bra att ha sån stress i kroppen hela tiden. Förr eller senare så kommer smällen. Stackars människor då...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela