kirsten

Sanna mina ord

Det där med fokus

Publicerad 2012-02-14 12:55:59 i Livet med bebis,

Jag vet inte vad det är med mig. Men jag kan inte fokusera på en sak åt gången, fast å andra sidan vem kan det som småbarnsförälder? När jag nu sitter här med det här tomma arket i Word och försöker komma fram till hur jag ska börja, ja då sitter jag istället och funderar på hur jag ska få tiden att skriva på nästa uppgift som vi fick igår, eller hur jag ska hinna plugga till tentan som är om några veckor, jag fastnar framför morgon-TV för att de pratar om ordet HEN och jag kan fortsätta med alla tankar som snurrar i mitt huvud ett bra tag till. Det enda jag vet är att i alla fall Thilde har mitt största fokus, hennes behov är prio ett och kanske är det just därför som jag inte får ner några ord i det där tomma dokumentet. För här går det ju bra, där tankarna kan flöda fritt och det inte gör så mycket att Thilde testar varje nytt ord hon kan komma på eller varför inte bara testa hur högt man kan skrika?

När jag pluggade då för 6 år sedan så kunde jag inte koncentrera mig hemma om inte disken var gjord. Idag bryr jag mig mindre om den saken. Men det var fortfarande nåt som gjorde att mitt fokus försvann från det jag skulle göra. Å andra sidan så har jag aldrig varit med om mer att läsa in och skriva som det är på denna kurs. Att den är på halvfart är för mig ett skämt!

Så lite fokus nu då!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-14 15:40:34

Det där med att hålla fokus är verkligen svårt nu för tiden. Man kämpar sitt allra bästa men ändå så snurrar det bara runt, runt i huvudet. Inte konstigt man är lite virrig.. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela