kirsten

Sanna mina ord

Du är inte välkommen sa jag!

Publicerad 2012-02-24 16:48:05 i Livet med bebis,

Fy, denna vecka har gått i sjukdomens tecken. Började med en förkyld lillstrumpa, jag hade ont i halsen och så blev Martin dålig med. Härligt! Mitt halsonda försvann, Thilde blev lite bättre och Martin är ju man. Haha! Men igår blev jag snuvig och hängig med feber, Martin är fortfarande man och Thilde började hosta när hon sov. Yippie! Men vi hänger i ändå. Skippade promenaden idag kände att det var säkrast då jag blir snurrig när jag går runt i lägenheten bara. Thilde hostar inget på dagtid och det är ju skönt, bara att hoppas att den håller sig borta när hon ska sova för kvällen sen. Tar mycket hellre över hostan på mig själv också. Hennes stackars näsa rinner den med, men jag tror snarare att det är fler tänder på gång då det samtidigt dregglas konstant med.

Så nu på eftermiddagen när hon tog sin lur, som slutade på två timmar(!!), så passade jag på att plugga. Men alltså, jag vet inte vad jag ska säga. Boken är verkligen värdelös! Nu har jag kommit så pass långt att det är dags att börja räkna och inte bara finna svar på instuderingsfrågor. Hur som helst, till de nya uppgifterna finns det även ett facit. I detta facit står det för det första inte hur de kommit fram till svaret...så hur ska man veta det då? För det finns inte heller i faktaboken. Ska jag bara veta det av mig själv? I en annan fråga stod det så här, Ulf har en Volvo, vilka är hans fasta respektive rörliga kostnader? Inget mer. Jaha. I facit kunde man finna svaret att han bland annat hade garagehyra, hur F-N ska du kunna veta det?? Ulf kanske bor i hus med tillhörande garage? När det kommer till de rörliga kostnaderna fanns det inte ens med. Bra där! Trött blir jag.

Försöker även komma på vad vi ska laga till middag. Har en bit fläskfilé, men vad vi ska göra med den eller till den har jag ingen aning om. Känns liksom mindre viktigt när man inte har nån smak ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela