kirsten

Sanna mina ord

Egen tid

Publicerad 2012-02-10 13:09:54 i Livet med bebis,

Åh, vad jag saknar mina sovmorgnar. Ja, att få vakna vid halv åtta menar jag. Kanske inte är sovmorgon i så mångas ögon, men att numera behöva vakna vid 6 är en mardröm för mig. Jo, jag vet också att det är mångas vardag och att jag inom en kort tid kommer att behöva göra det för att gå till jobbet men det är då och nu är nu. Jag kommer ju så klart att vänja mig vid att vakna klockan 6 med, för 7.30 har hon ju inte alltid vaknat tidigare heller och det vande jag mig ju vid. Men det är allt bra mörkt fortfarande vid klockan 6. Det är galet jobbigt. Innan klockan hade slagit åtta hade vi ätit frukost, startat en diskmaskin och jag satt och pluggade. När klockan var tio hade vi även hunnit sova en timme. Efter det lät jag den här lilla damen eller masken kanske man ska kalla henne, åla runt på golvet. Sen åt vi lunch, jag satte mig och pluggade igen och lilla kollade på Baby Einstein.

Nu har pappan kommit hem med och ska jobba resten av dagen hemifrån. Jag fick ett utbrott på honom i onsdags angående att han inte bytt sin teledag som han lovat, då jag idag ska åka till Södertälje och det UTAN barn! Jag såg direkt att jag fick ringa och avboka det jag så länge planerat. Nä, usch då var jag inget glad alls. Men igår sa han att han skulle åka från jobbet vid halv tolv och jobba resten av dagen hemifrån. Man tackar! Men ändå, om han gjort som jag bett honom om från början så hade han kanske i alla fall sluppit att ha teledagen hemma. Jaja, om cirkus 2 timmar blir jag upplockad och färden bär mot Södertälje. Ska bli så roligt! Vi ska käka god mat och dofta på ljus och känner jag mig rätt så har jag nog lagt en liten beställning på det hela med.

Haha, jag undrar hur det kommer att gå för honom idag alltså. Thilde sitter och skriker och gapar allt för att få uppmärksamhet. Så nu sitter han och pratar barn med den som ringer in. Haha! Men nu är det dags att sova middag så nu får han lugn och ro en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela