kirsten

Sanna mina ord

Firade vi Fettis-dagen?

Publicerad 2012-02-24 09:09:58 i Tips!,

Haha, när jag var liten så trodde jag på riktigt att dagen hette så! Fettis-dagen. Ja, varför inte? Det ska ju liksom finnas en dag för allt, så varför inte hylla fettet? Men det är väl kanske på ett sätt det man gör, för det är ju inte smala bullen direkt.

Jag tycker inte om semlor. Eller jag gillar ju själva bullen, men mandelmassa, yak! Mer än hälften av grädden försvinner också, yak. Men klart att vi firade dagen. Martin kom hem med semlor. Men inte vilka semlor som helst. Nej, precis som förra året testade vi en annan variant. Även detta år blev det en chokladvariant. Bullen var samma, grädden var samma men istället för mandelmassa var det en chokladmassa. På toppen var det både choklad och florsocker. Men den var på tok för mäktig. Så jag antar att det kanske är så det är för de som käkar vanliga semlor? De är ju inte små direkt.

7-eleven har ju en annan variant, en krämbulle med grädde på. Det kanske skulle kunna vara nåt? Men å andra sidan, det finns inte mycket som slår en helt vanlig nybakad kanelbulle!

 

Man ser det inte så väl, men det mörka mitt i i grädden är chokladkräm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela