kirsten

Sanna mina ord

Tidiga morgnar

Publicerad 2012-02-22 09:22:03 i Livet med bebis,

Det där med att vällingen hjälpte och gjorde så att Thilde sov längre, det gällde bara förra veckan för den som vill veta. Denna vecka startar vi dagen runt 6 med välling och sen ska det busas. Då jag verkligen har valt den bästa pappan till mitt barn så tar han med sig henne upp när han gör sig i ordning för att gå till jobbet. På så sätt får de lite tid tillsammans innan han ska iväg och jag kan lyckas försöka bli någorlunda pigg. Win-Win för oss båda helt enkelt, eller kanske för oss alla 3? En annan sak som är bra med att hon går upp tidigt är att hon vill sova middag tidigt. Antingen har jag möjlighet att krypa ner en stund til i sängen jag med, eller så kan jag plugga eller kika på TV. Oftast sällar jag mig med henne. Bara för att jag kan och för att jag är så förbannat trött. Måste lära mig att lägga mig tidigare!

Idag ska vi på bokrea, höjdpunkten på den trista vintern tycker jag! Jag har räknat ihop vad kalaset kommer gå på och jag inser att jag måste plocka bort lite böcker. Frågan är om det blir från min lista eller Thildes. Haha! Men att shoppa böcker för närmre 1000:- när man går på mammapeng det funkar liksom inte. Återkommer senare med hur det gick.

Nej, lilla fröken här börjar ge upp ser jag. Så det är väl bara att packa ihop sig igen. Först byta bajsblöja, för doften luktar ju inte mumma direkt.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-02-22 10:19:19

Haha ja det kanske är någon ny typ av förkylning, dock så blixtra det till i sidan av halsen förrgår och sen dagen efter var jag öm, lite läskigt men idag känns det lite bättre så jag hoppas det var någon form av sträckning eller nåt.



Här är det en till tjej som har börjat vakna vid 6, jätte jobbigt för en morgontrött mamma och dessvärre väcker det oftast min andra tjej också som istället blir jätte trött på dagen pga den tidigare morgonen, så nu håller vi tummarna på att vi kan ställa om till runt 7 iallafall.



Hoppas allt är bra med er! Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-23 22:03:58

Jag brukar också passa på att sova med William ibland på dagarna, man får liksom prioritera det viktigaste och jag har insett att det nog faktiskt är sömnen! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela