kirsten

Sanna mina ord

Tredje gången gillt!

Publicerad 2012-02-07 22:05:25 i Livet med bebis,

Det är så synd om stackars Thilde. Den där tandsprickningen är inte att leka med och speciellt inte hennes lilla mage. Den har rasat minst sagt. Det är som nåt frätande medel i den där blöjan och hon vill inte att man ska försöka att få på en ny ren blöja. Doften ska vi inte ens prata om. Kvällarna vaknar hon lite då och då, ledsen som få. Låt bara de där tänderna ploppa upp så kan vi gå vidare tack!

Idag kom vi äntligen ut på vår promenad som blivit inställd två gånger tidgare. Trevligt värre var det :) Till och med den vanliga promenadrundan kändes roligare. Allt blir roligare när man är två som går och surrar. Bägge barnen passade på att slumra, de orkade väl inte med vårt pladder. Haha! Efter promenad var det lekdags för barnen och lunch för mammorna. Lyxig dag med andra ord! Som absolut måste göras om, men jag måste plugga in kosten lite så att jag kan bjuda igen ;) Men blomkålspuré kommer det lätt att serveras här hemma med nån gång, du frälste mig kan man säga. Trots att det var ost i, haha! (För er som inte vet det så äter jag INGEN ost alls, tycker inte om smaken, konsistensen nej inget med ost är gott)

Thilde sov gott när vi kom hem, så denna mami har pluggat en massa idag. Nu ligger jag två ynka kapitel efter och med den takt jag pluggat hitintills slår jag upp rätt kapitel på torsdag. :) Sen är vi på banan igen. Skönt det. Under helgen måste det dock råpluggas, ett arbete på minst 4 sidor (kommer ej bli godkänt) och max 8 sidor ska skrivas. Jag har inte skrivit ett arbete på 6 år. Kommer inte ihåg hur man gör ens. Men det löser sig nog det med. Har ju en datakunnig man. Hahah! Så det kanske finns ett hopp ändå om den här kursen...

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2012-02-08 21:31:39

Men stackars liten som får så ont av tandsprickningen!



Jag har länge tänkt att visa lite bilder på hur det ser ut här hemma när vi har blivit lite mer "färdiga", men nu har jag insett att vi blir nog aldrig klara, så jag kan visa lite de kommande dagarna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela