kirsten

Sanna mina ord

Var finns mute knappen?

Publicerad 2012-02-15 16:01:50 i Livet med bebis,

Jag blir galen! Jag menar det, GALEN! Thilde har hittat ett nytt ljud, det innebär att skrika så att trumhinnorna spricker. Ja, hon kunde skrika innan med och det var högt. Men detta ljud får glas att spricka! Ska det vara så här nu undrar jag? Jag försökte plugga förut, använde den stora datorn för att kika på lite av mina gamla arbeten. För att vara snäll och för att skona min rygg satte jag mig på golvet hos Thilde. Behöver jag säga att jag hade en klättrande bebis över mig då? Hon skulle ha musen, hon skulle ha tangentbordet, hon skulle dra i dragkedjorna på min tröja och fick hon inte det så skrek hon. Galna unge! Hann hitta lite matnyttig i alla fall.

De gånger hon inte satt klistrad hos mig så kröp hon iväg och fastnade under saker och kunde inte ta sig loss och blev givetvis sur för det. Nu när jag skriver på arbetet kan jag ju inte heller låta henne kika på Baby Einstein eftersom jag behöver datorn själv. Försökte med stora datorn, men det funkade inte lika bra. Blev nog för högt upp, samt att hon helst ville driva mig till vansinne just då ;) Snart kommer Martin hem och då får han leka med skrikmaskinen så ska nog detta arbete bli klart.

Så snäll och beskedlig man kan se ut...eller så planeras det bara mera bus?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-15 22:27:52

Åh jag känner igen det där! Så fort jag försöker plugga så går W runt och skriker eller kryper runt mig och gråter och härjar. Leka lugnt själv gör han ända till jag sätter mig vid datorn för då ska minsann mamma inte få vara ifred. Och det där skriket, man blir verkligen tokig! Jag kan bra plugga när W sover eller pappa G kan ta honom. Det blir alltså inte särskilt mycket studietid..

Postat av: fifi

Publicerad 2012-02-16 14:53:59

Ja, aj mina öron säger jag bara! Och jag kan inte sitta vid datorn alls när Elly är vaken, hon ska bara pilla på allting då!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela