kirsten

Sanna mina ord

Gott Nytt 2012!!

Publicerad 2012-01-01 22:47:29 i Livet med bebis,

Hej kära vänner! Jag vet att jag varit frånvarande igen, jag har varit julledig kan vi kalla det. Jag åkte nämligen ifrån min sladd till datorn och på julafton tyckte vi att det var perfekt att lyssna på musik och slå in julklappar samtidigt...så ni kan ju tänka er, ingen sladd alltså ingen möjlighet att ladda batteriet. Skriva från mobilen hade ju varit en möjlighet, men njae, orken fanns inte riktigt där. Nu är jag hemma ett tag igen så nu ska ni få följa mig igen, jag lovar!

Jag brukar alltid skriva nån form av en årskrönika, men när jag hittade denna lista hos Maria så kände jag att det var perfekt även för mig. En lista och ändå en summering av 2011. Men mycket om det gångna året handlar ju så klart om att vår finaste tjej kom till oss. Underbara fina Thilde! (Ledsen Cissi, men jag lägger gärna till dessa extra ord, hahaha!)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, det är klart att jag gjorde! För er som missat så damp det ner en liten tjej här den 9 april 11.33 och jag oroade mig som bara den över att hon skulle behaga komma på min födelsedag den 7:e och jag bryr mig egentligen inte om min egen födelsedag, men jag ville att hon skulle få en egen dag.

Höll du några av dina nyårslöften?
Åh, sånt sysslar jag inte med alls.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, både gamla och nyfunna vänner. Bebisarnas år!

Dog någon som stod dig nära?
Nej, och jag hoppas att jag ska slippa det även i år…

Vilka länder besökte du?

I år stannade vi på svensk mark hela året, hör inte till vanligheterna när det gäller oss. Men en roadtrip genom Sverige blev det och ett besök på shopping mekkat Ullared/Gekås.

Är det något du saknat 2011 som du vill ha år 2012?

Att få lite ensam tid med min karl, men jag klagar ändå inte för jag har fått dela honom med världens finaste dotter.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Att jag blev snuvad på BF den 31 mars och att den finaste prinsessan ville bli ett aprilbarn även hon, så den 9 april är datumet med stort D!

Vad var din största framgång 2011?
Att jag fått mer tålamod! Det är stort och det vet de som känner mig väl. Bara att se på de två månader som jag kämpade och kämpade för att få amningen att fungera, utan tålamod och min grymma envishet hade det minsann inte gått!

Största misstaget?
När jag trodde att jag kunde göra för många saker samtidigt. Pumpa, flaskmata med det tidigare utpumpade och prata med Martin på MSN samtidigt. Resultat: Mjölkstockning…

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har haft grymma förkylningar, men annars hållt mig frisk. Skadat mig, hahahah! Tror aldrig att jag skadat mig så mycket som detta år! Dragit dörrar över stackars små tår. Fått en full brudgum över mig som tyckte att pole dancing var nåt han skulle lära sig under kvällen ;)

Bästa köpet?
Oj, det mesta till Thilde har varit värt varenda krona men jag kan liksom inte säga nåt speciellt så där.

Vad spenderade du mest pengar på?
Thilde alla kategorier

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Bara Thilde ler åt mig så blir jag riktigt glad J

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Svårt val. Krokodilen i bilen för att jag efter alla år äntligen har lärt mig den och för att Thilde älskar den! Men all musik i allmänhet kommer påminna mig om detta år, dels från det att Thilde bodde i magen och kickade hejvilt när det var nåt hon gillade och nu när hon bor på utsidan så dansas det varje gång hon hör nåt hon gillar. Så all musik är liksom viktig!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
På det stora hela har jag ju helt klart varit mycket gladare! Men jag har mycket lättare att bli rörd och tårögd och fälla ett par tårar nu än tidigare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat mer, varit mer i nuet.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Att jag inte tänkt så mycket på vad som komma skall.

Hur tillbringade du julen?
Julafton firades hos mina föräldrar och annandagen firades hos Martins föräldrar (i vanliga fall firas juldagen som julafton nummer två, men svägerskan var tvungen att jobba i år).

Blev du kär i år?
Jag blev väl liksom inte passionerat förälskad direkt, det kan man inte kräva efter våra snart 9 år tillsammans. Men Martin är och kommer alltid vara den man jag älskar mest på denna jord! Sen fick jag en ny sorts kärlek att ta hand om och den är ju så klart till min underbara dotter.

Läste du någon bra bok 2011?

Hm, jag har inte hunnit läsa så där överdrivet mycket böcker faktiskt. Jag som annars är en riktig bokmal! Men jag läste bland annat Liza Marklund och James Pattersons Postcard killers och den gillade jag.

Favoritprogram på tv?
Oj, det är många det! Ser på det mesta, men i år har jag kommit på mig själv med att kunna somna även fast jag tycker att det är bra ;) Den trötta mamman liksom…

Största musikaliska upptäckten?
Har nog inte direkt gjort nån, tyvärr.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Hahaha, att Thilde INTE skulle födas på min dag. ;) Skämt å sido, jag fick ett par suveräna löparskor (fast de fick jag i september av min älskade), ett tårtfat, presentkort på kläder. Massa bra saker!

Något du önskade dig men inte fick?
Hm, listan är ju inte direkt lång numera…

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag låg mest i soffan och var så galet trött, svarade i telefon och fick höra släktingars ljuva stämmor som sjöng för mig. Under natten drog förlossningen igång. J

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att vi hade blivit erbjudna en fantastisk lägenhet bara så där!

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Hahaha, det första kvartalet bodde jag i preggokläder. Det andra i leggings. Det tredje kom jag i mina vanliga kläder och ja nu fortsätter jag använda dem. Har ju liksom samma stil fortfarande som alltid.

Vad fick dig att må bra?

Att bara få vara!

Vilken kändis var du mest sugen på?

Hahaha, när man efter en förlossning knappt var sugen på sin egen man varför skulle jag då intressera mig för en kändis?!

Vem saknade du?
Ingen, har ju alla mina fina i min närhet.

Dom bästa nya människorna du träffade?

Alla nya fina mamma-vänner! Ingen nämnd ingen glömd för ni är alla fantastiska!

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2012-01-06 21:53:41

Tänk vilket år vi har haft :)



Hoppas 2012 inte blir så dumt det heller :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela