kirsten

Sanna mina ord

Medeljympa och barnpassning

Publicerad 2012-01-04 19:18:59 i Träning,

Vilken dag! Jag är verkligen helt slut, trots nästan 2,5 timmes sömn på eftermiddagen! Började dagen med att bojkotta frullen, ja inte jag men min kära dotter. Hon äter väldigt lite numera, man skulle kunna tro att hon avlagt ett nyårslöfte, haha! Skämt å sido så känns det så där när hon inte äter, men jag tänker då inte sitta och truga och truga och hon bara kniper igen läpparna. För antagligen så tycker hon att det räcker och då får det vara bra så. Idag ville damen inte heller sova nån förmiddagsvila, vilket gjorde mig väldigt nervös då jag skulle iväg och träna. Men det är ju hennes val det med, hon hade alla chanser att få vila, men det kanske räckte med att hänga där i vagnen bara?

Inlämningen av henne gick smärtfritt, ja alltså hon har fått varit på barnpassning idag för första gången. Hemma kan jag inte lämna rummet utan att hon blir ledsen, men här kunde jag bara gå därifrån och hon var nöjd så. Jag skulle tro att det var alldeles för spännande för att hon skulle hinna bli ledsen. För hon var minsann lika sprudlande glad när jag kom tillbaka för att hämta henne. Hela passet fick jag träna dessutom, bara en sån sak. Men jisses, var är min kondition? Däremot kan jag säga att denna fröken blivit galet stark i armarna, för just de övningarna var ju inte så jobbiga. Så lite glädje kan man ju känna i alla fall!

Nu ska vi bara få den lilla damen att soman för kvällen, sen kan man ta det lugnt resten av kvällen. Jag gav dock upp nattningsförsöket då hon verkligen inte ville, så Martin har tagit över, skönt att kunna dela när man känner att orken tryter.

Kommentarer

Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Publicerad 2012-01-06 09:52:22

åh har du lämnat henne på barnpassning på gymmet ? får man göra det innan dom är ett år ? kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela