kirsten

Sanna mina ord

Min lilla docka

Publicerad 2012-01-17 11:34:48 i Thilde 7-9 mån,

Förra veckan var ju som sagt magsjukan här och hälsade på. Thilde som var den som började det hela kräktes ju bara några gånger och sen var hon pigg igen. Men däremot så åt hon väldigt dåligt. I och med att den lilla loppan inte gått upp så där jättemycket varje gång vi varit på besök hos BVC gjorde att jag idag knatade iväg till deras drop in. Kände att jag vill ha koll på att det i alla fall går åt rätt håll. Tantaluran som jag var hos blev typ livrädd och gjorde korstecknet när jag började prata om magsjuka. Jag är ju inte så dum att jag går dit om vi skulle vara sjuka fortfarande heller! Knasiga lilla tant! :)

Hur som helst så såg allt fint ut, hon ligger på sina kurvor och allt är frid och fröjd. Dock ligger vikten ett snäpp under längden, men vad gör det när hon ändå följer sina kurvor? Hon tyckte att jag kunde ha i en extra klick smör i maten då hon inte äter hela burkar, men ja vi får se. Ser inte nån anledning till det när hon ändå går upp och mår bra? Jag tror ju säkert att vi skulle kunna få i henne den mängd mat som är i en burk, problemet är att hon tröttnar efter ungefär 2/3 av burken, men man kanske kan ge en extra macka som hon kan sitta och pilla med efteråt istället. Jag menar, tanken är ju ändå att hon ska äta själv om ett tag. Det känns mycket bättre än att tillsätta en massa fett i en redan komplett måltid. Dagens vikt var 7710 g och 71,5 cm lång :)


När mamma tittar bort kan jag ta av mig pyjamasen själv, så det så! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela