kirsten

Sanna mina ord

Planerar

Publicerad 2012-01-02 19:55:53 i Vardag,

Nu är jag på hugget kan man säga. Jag har gjort upp en plan för den kommande våren. Eller ja, en start i alla fall. Dels ska jag ju plugga här i början, en distanskurs i industriell ekonomi. Sökte två kurser och kom in på den ena och stor som reserv nummer 9 på den andra. Har inte direkt några förhoppningar om att komma in på den, men jag tror också att det kanse räcker att endast ha en kurs för jag ska ju ha Thilde på heltid med så jag måste ju hinna med det jag tar mig an med. Fast det är ju sån här jag är, kör bara på som en ångvält och fattar aldrig varför jag är så trött. Allt eller inget liksom. Det är alltså plan ett. Fräscha upp och börja om.

Min andra del handlar om min hälsa. Ok, detta är inte alls nåt nyårslöfte eller så jag lovar. Men det är dags att ta tag i den där träningen igen. Jag som alltid varit så aktiv har liksom lagt av mig totalt och sitter här och häckar i soffan och fattar inte varför jag inte går ner det minsta längre. Vaddå räcker det inte med att amma 3 gånger per dygn alltså, haha! Skämt å sido, det känns som att det är läge att ta tag i detta nu. Thilde behöver inte mig vid sin sida konstant längre och det är bara bra om Martin får ta tag i det där med att ta hand om ett barn på egen hand. Han är mogen för det nu, hehe. Så här har jag suttit och kollat på både kvälls- och helgpass under våren. Shit, vad det ska bli skoj! Under den kommande månaden har jag tillgång till Martins SL-kort just på kvällar och helger då han för en stund åker tunnelbana till jobbet, då måste jag ju passa på. Efter det får jag kolla anläggningarna i närheten och cykla dit, eller ta bilen, haha! En kompis drar igång som ledare nästa vecka på jympapassen så då är det visst nån som lovat att vara med och stötta under passen, så ja det blir en vår i träningens tecken och det gillar jag! Mitt första delmål blir 7 kilo ner fram till Thildes 1-års dag, det ni! 14 veckor kvar ni kan räkna ut resten själva.

Ja, jag börjar så tror jag. Man kan inte ta på sig för mycket på en gång menar jag. Så nu tar jag tag i två saker som jag längtat efter. Hej 2012, är du redo för mig?

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-01-03 10:29:53

Ja jaghar hört att det ska vara bra i Örebro, man kanske får ta det någon gång ;). Funderade på det du skrev om att börja plugga, hur fungerar det och mammapeng?



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela