kirsten

Sanna mina ord

Skönt trött

Publicerad 2012-01-30 19:56:10 i Träning,

Dagen började med ett pass med medeljympa och barnpassning. Thilde som slutat sova när vi åker dit om hon ens har gjort det nån gång, sov inte heller idag. Men hon var pigg och glad för en gångs skull. Men det är som att hon känner på sig att jag ska gå ifrån henne, när hon får sin lunch så är hon kaxig och sitt vanliga jag, men sen när vi sätter oss vid alla leksaker så kommer tårarna. Idag la jag ner henne i vagnen och "hennes" tant fick ta henne och köra runt med henne i hopp om att hon skulle somna. Jag fick träna hela passet så jag var så säker på att hon skulle sova när jag kom upp. Men icke. Hon satt där i tantens knä och lekte. Tanten berättade att hon absolut inte ville sova och att hon hade suttit på golvet under hela passet och lekt och ålat iväg. När jag tog henne från tanten förstod jag varför hon inte sovit ;) Fräschare blöja har jag ju bytt, haha!

Hemma duschade jag, åt mat och sen skalade jag ungefär 4 kilo äpplen om inte mer och så gjorde jag kompotter. Nu finns det äppelmos, äppel- och päronmos och äppel- och hallonmos. Var jag ska få plats med det har jag ingen aning om men det löser sig. Fick med oss den sista kartongen av Martins föräldrars äpplen, guld värt! Bättre äpplen går inte att få tag i!

När Martin kom hem lämnade jag över kaoset med kastruller och kompotter till honom och lilla hjärtat med förstås. Sen åkte jag iväg för dagens andra träning. Trodde inte att jag skulle hinna då det var långa köer. Men jag missade bara min bokade biljett men hann till passet. Har nog aldrig stressat så mycket tror jag. Passet var kul och jag kommer absolut att gå igen, för det är ju så hänger man inte med idag så kommer det gå bättre nästa gång. Men då blir det på en annan anläggning då det inte passar på måndag då Martin jobbar sent då.

Nu är jag helt död kan jag säga. Kommer nog inte att kunna röra mig imorrn ;) Men då vet jag ju att jag verkligen jobbade på bra idag! Kul att jag klarade av att dubbelträna, det är nog i alla fall en två år sen jag gjorde det sist. Imorrn blir det vila, eller ja så gott det går i alla fall. Får ju besök av en massa mammor och deras bebisar då. Fast bebisar kan vi nog inte kalla dem längre då de snart är 10 månader... :)

Men nu blir det slapp i soffan, orkar inget annat ;)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-01-31 08:37:25

men så skönt att komma iväg på två pass! grymt jobbat! Ja är nöjd om jag kommer iväg på ett i veckan, ohh vad jag saknar min träning men jag ska bli bättre.



Ja nu har jag ett år på mig att ladda! Haha nu får det gå fort när jag åker nästa år. :P Men det ska bli kul med klassfest också minns ju inte ens senast jag var ute så det blir nog roligt.



Ja du när man jobbar blir man en zombie tog ett jobb när Nathalie endast var 8-9 månader då både jag och Robert var arbetslös den som först fick jobb fick jobba och jisses vad tufft det var ammade henne på natten och var helt slut på jobbet men det gick ju det med, man får försöka sova lite på helgerna lite svårt för mig nu när Nathalie inte sover på dagen men man får ta varannan dag helt enkelt så man hinner ladda batterierna. :)



Hoppas allt är bra med er! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela