kirsten

Sanna mina ord

Flyttat, installerat och klart! Eller?!

Publicerad 2012-07-29 21:07:52 i Life as we know it,

Peuwh! Man kan säga att vi slitit i flera dagar nu, minst sagt, kanske flera veckor...men de slitigaste och tuffaste dagarna började i torsdags. Samma dag nycklarna kvitterades ut och miljonerna bytt konto så började lassen att gå. I torsdags av Martin själv, i fredags av mig och Martin och sen igår gick det stora flyttlasset då våra underbara familjer slöt upp för att släpa, bära, passa kids och äta gott. För visst är det väl så att man måste fylla på lagren under tiden för att man ska orka? Här bjöds det på pastasallad ute i det fria, invigde vår nya innergård och som vanligt när man ordnat med sallad så är hälften kvar. I denna stund är det ju rätt fantastiskt då man i röran inte direkt lockas av att laga mat.

Mycket hann packas upp redan igår, då min snälla svärmor slet som bara den i köket för att få bort kartonger och fylla skåp. Ytterliggare en anledning till att vi inte lagar så mycket mat, vi vet inte riktigt var vi har alla våra saker. Haha! Så många kartonger är tömda vilket känns himla bra! Som ett avslut på en fantastisk dag så skålade vi in lägenheten med skumpa, kaffe, bulle och lite vattenmelon. En helt normal flytt med andra ord!

Thilde gillade visst nya lägenheten så mycket att hon tog sovmorgon till klockan 8 imorse, själv vaknade jag av mig själv vid 7 och var pigg och kunde inte somna om. Så där låg jag och filosoferade en stund innan det var dags att gå upp och fortsätta att packa upp lådor.

Dock tog vi en halv dags paus och åkte ut till Fjäderholmarna med min familj, vilket jag tror behövdes. Man orkar helt enkelt se en massa flyttlådor en hel dag till. Jag har alltid trott att det ska vara en stor ö med typ en sandstrand och grejer, men den där lilla holmen gick vi ju runt rätt fort. Däremot hade de fantastiska rökta räkor så bara för dem kan jag tänka mig en tripp dit igen :)

Nu är Martin iväg och fixar det sista finliret i gamla lyan, målar det vi missat och nån glömde visst bort att vi hade en säng uppe i vindsförrådet så lite mer har packats. Himla tur att mina föräldrar inte lämnar stan förens på tisdag...Annars hade den nye ägaren fått sig en ny säng. Hehe. Och själv har jag packat upp ytterliggare en låda. Man märker dock att vi hade ett något större badrumsskåp i förra lägenheten då jag fortfarande har en kartong för badrum ouppackad och jag inte har en aning om var jag ska ställa de sakerna...Åh, vad det är ljuvligt att flytta ;)

Djurvännen Thilde för en månad sedan på släktkalas

Kommentarer

Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

Publicerad 2012-07-31 20:49:00

Hej kära du :) Vill tipsa dig om mina tävlingar! En nystartad idag där du kan vinna en valfri vara från Blingskal.com



Du kan ÄVEN vinna ett egendesignat iphone-skal, Presentkort hos edeal, presentkort hos dam&knekt, barnkläder, barntillbehör bland annat supersmarta nappar, valfria solglasögon, samt inredning :) Det kan ju vara just DU som vinner :)



direktlänk här: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela