kirsten

Sanna mina ord

Ulva-gubben

Publicerad 2012-07-14 23:15:13 i Life as we know it,

Idag har vi varit ute på äventyr! Morgonen började som vanligt vid 7 och det var två mosiga föräldrar som masade sig upp med en piggelin unge. Vart får hon orken ifrån? Vi käkade frulle i vanlig ordning och för ovanlighetens skull så hamnade det mesta i magen och golvet var rent. Kanske kände hon på sig att det var säkrast att hon var mätt? För efter frukosten packade vi in oss i bilen och åkte mot Uppsala och Ulva-gubben för att plocka jordgubbar. Jag har aldrig gjort det tidigare annat än i det lilla land som vi hade när jag bodde hemma. Detta var något helt annat! Mängder med plantor och fantastiska gubbar! Ja, jag skojar inte för detta är helt klart de absolut godaste jordgubbarna jag ätit i mitt liv! Vi var där i drygt en timme och fyllde nästan två 10-liters hinkar. Vid vägningen visade det sig vara 7 kilo!

Efter plockandet stannade vi till vid Max och käkade och Thilde åt sitt första barnmål på en hamburgerbar. Pommes visste vi sen tidigare att hon gillade, idag slank även nuggets ner. Och lite bea. Vilket blev rätt kladdigt, men rätt gulligt när hon satt där och doppade. Nu hör det inte till vanligheterna att Thilde äter skräpmat, så ni behöver inte vara oroliga. ;)

Vi gjorde även Uppsala centrum. Vi kommer ju inte att besöka staden i augusti som vanligt då reggaefestivalen bytt destination i år, så det kommer inte ens att bli en festival för oss. Men nu har vi i alla fall besökt Uppsala. ;) Blev pyttelite shopping, men mest bara mysigt att strosa omkring medan Thilde sov sin stund.

Det var vår lördag det, för hemma var det som vanligt. Thilde busar, Thilde går ut i köket medan pappan kollar på TV och mamman är på toa, pappan tycker att det är ovanligt tyst, pappan går ut i köket för att se efter vad som är på gång, finner Thilde sittandes på bordet med vass kniv i handen som hon hackar i jordgubbsrenset...om inte jag snart får en hjärtattack så har jag nerver av stål! Hon var bebis nyss, nu drar hon ut stolar och klättrar upp på bordet...vad händer nästa gång? Svingar hon sig mellan skåpdörrarna i köket?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela