kirsten

Sanna mina ord

Men flytta på dig!

Publicerad 2012-06-13 22:32:10 i Life as we know it,

De dagar jag jobbar sent, så tar jag tunnelbanan för att det ska gå så snabbt som möjligt att komma hem plus att jag på förmiddagen får en stund extra med min familj. Men de dagar då jag slutar tidigt så tar jag cykeln. Det är en nätt liten sträcka på ungefär 6,5 kilometer och jag försöker slå mitt rekord varje dag. Då ska ni också veta att jag cyklar denna sträcka på en tung damcykel. Jag menar verkligen tung. Växlarna börjar dessutom ge med sig, så det är en spännande tur varje dag då man inte vet om hela cykeln ska braka ihop. Funderar på om jag ska plocka ner racern från vinden och cykla på den istället. Den är ju inte direkt tung om man säger så. Däremot skulle jag vara livrädd för att kedjan ska hoppa på den för jag har noll aning om hur man sätter dit den igen. Haha!

Men det största problemet är egentligen medtrafikanterna. Jag kan ärligt säga att jag tycker att det borde finnas ett körkort även för cyklister. För de kan tydligen cykla precis som de själva vill. För jag undrar vilken bilist som skulle köra mot rött och ställa sig mitt i en korsning? Själv kör jag lagligt, är det rött så stannar jag. Därför är det så galet irriterande när man cyklat om en långsam jävel och så i rödljusen så kör de förbi för att de inte stannar för rött, så ska man försöka ta sig om dem igen. För er som inte cyklat i Stockholm kan jag berätta att det inte finns många egna cykelgator utan man cyklar i cykelfält mitt ibland bilarna. Just därför är det grymt irriterande när folk inte gör rätt.

Jag kan mala på länge och väl om detta, men det ska ni slippa men nu vet ni vad jag funderar på när jag cyklar till jobbet. Ville mest bara in och säga hej och visa att jag fortfarande finns kvar. Men så trött som är nu har jag nog inte varit på länge. Att natta Thilde slutar i 9 fall av 10 med att jag också somnar. Vilket liv! Men mysigt har vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela