kirsten

Sanna mina ord

Fredagsnöje och första gången med barnvakt

Publicerad 2012-03-03 11:27:47 i Livet med bebis,

Fredagskvällen spenderades i soffan med mitt arbete. Jomenvisst, där satt vi tillsammans och radade upp alla poster och jag måste säga att jag tror att vi lyckades rätt bra. Har några frågetecken, men jag tänkte att det kanske löser sig idag. Ibland är det liksom dumt att sitta och stirra sig blind för då löser man verkligen ingenting. Men det hör ju inte till vanligheterna att man sitter och pluggar en fredagkväll vill jag lova. De gångerna är lätträknade.

Idag ska vi röja det sista nu när Thilde snart sover middag, då hon röjer hejvilt numera så lyfter vi hela tiden upp allt där hon inte når. Just nu köksbordet och vardagsrumsbordet, så de är helt översållade med saker. Fattar inte att man kan ha så mycket löst skräp! Sedan kommer Martins föräldrar hit. Det är dags för vår första ensamma kväll sen Thilde kom. Vi ska ha barnvakter på riktigt för första gången. Räknar inte riktigt en timme hit och en timme dit som ett riktigt barnvaktande.

Ikväll ska vi på Avicii, Martins julklapp från mig. Naturligtvist har jag ju bokat in oss på en av de där plattformarna som igår kväll rasade samman. Känns spännande. Nej, usch. Stackars ungdomar som ramlade igenom! Dock kan jag inte sluta hoppas på att kvällens spelning blir av! Skulle kännas lagom tråkigt om det blev inställt när vi längtat så länge efter detta och hållt på och roddat med barnvakter, hotellrum och jag vet inte allt.

Nu sover prinsessan så det är nog dags att starta operation röjning! Ha en fantastisk lördag! Det har vi i alla fall tänkt att ha, oavsett hur den slutar!

Full moon party, Koh Phangan 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela