kirsten

Sanna mina ord

Hick rap cha cha cha

Publicerad 2012-03-09 16:08:40 i Livet med bebis,

Imorse lyckades Martin väcka Thilde när han skulle in och slänga tvätt. Blev mindre glad då jag var helt slut! Men det var bara att masa sig upp för hon vart ju så klart superpigg på två röda. Tänkte att jag kan ju alltid krypa ner med henne när hon ska sova middag. Men icke! Bella tyckte annorlunda och vi möttes upp på Öppnis där det var galet mycket folk! Det är ju super att så många går dit så att det får finnas kvar, men det är ju trist när man knappt får plats med vagnen i förrådet ;) Sicka problem. Thilde sov aldrig nån middag och jag trodde att hon skulle kollapsa av trötthet, men icke! Det var bara under en låt som hon satte sig tillrätta och mös lite, men annars var det fultt ös på den lilla damen! Roligt att se tycker jag! Ska försöka pallra mig dit lite oftare nu för det gör henne så gott! Plugget hinner jag med ändå! På sångstunden sjöng vi en massa låtar, men det är bara en av dem som fastnat och därför går jag och sjunger för mig själv, hick rap cha cha cha hela tiden på repeat! Thilde tycker att det är helfestligt, men jag börjar tröttna minst sagt!

När vi gick hem så slocknade Thilde på två röda och vet ni vad, hon sov i 3 timmar! Helt galet! Men jag fick plugga ostört så jag hann med ett helt kapitel nästan! Härligt! En glad tjej vaknade och vi har nu hunnit käka mellis och jag har slängt ihop ytterliggare en kaka till på söndag. Detta börjar likna förra året när jag var hemma innan Thilde kom. Haha! Snart dags att börja baka ännu mer inför det stundande 1-års kalaset!

Här har ni hela sångtexten, mycket bra!

Björnarnas Cha-Cha

Tre små björnar ut i skogen,
går en dag på promenad,
Alla djuren hör dem komma,
för de hörs ju ganska bra

Hick rap cha cha cha,

hick rap cha cha cha
hick rap cha cha cha
hick rap cha cha cha


En har druckit ur en flaska,
en har ätit mycket lök.
En har lyssnat på en cha cha,
därför hörs de just ida.

Hick rap cha cha cha
hick rap cha cha cha
hick rap cha cha cha
hick rap cha cha cha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela