kirsten

Sanna mina ord

Så galet arg!

Publicerad 2012-03-07 21:02:18 i Livet,

Jag ringde till universitetet idag då jag tröttnat på att vänta på att de skulle svara på mitt mejl, som jag skrev om tidigare. Kvinnan jag pratade med var väldigt trevlig, men det visade sig att jag inte alls har nån möjlighet att få skriva min tenta där. De hade slutat med att ta emot distanselever, men hon satt ändå och funderade på om hon kunde hjälpa mig ändå. Men det slutade ändå med att hon sa nej. Så kul då. Kul att den första snubben jag mejlade med sa att det funkade. Kul att de ens tar sig tid att svara på mitt mejl som jag tidigare skickat. Hon hade inte en aning om hur KTH ställer sig till det heller, så ja man kan säga att jag tyckte att det kändes minst sagt kört.

Som tur var hade jag fått ett mess av en kompis som ville ses, så jag tog en promenad hem till henne med riktigt bestämda steg. Så när jag väl var framme hade ilskan runnit av mig. Plugga sket jag fullständigt i kan jag säga. Kände liksom att vad finns det för mening om jag ändå inte får göra den viktigaste delen av kursen? Bättre att satsa på nåt som gör en glad istället. Blev en promenad på drygt 2 timmar allt som allt. Riktigt härligt!

Hemma så började baka till på söndag. Baka gör mig glad! Gott blev det nog med, höftade lite på måtten då alla våra matskedsmått är puts väck. Sen mejlade jag ett lärcentrum i Järfälla trots att det på hemsidan står att man måste vara skriven i deras förbannade kommun så får vi se vad de svarar. Ingen svarade i telefon nämligen. Skrev ett argt inlägg på fejjan och det visade sig vara ett smart drag. För en kompis som läst på distans svarade, så nu har jag mejlat en som arbetar på nåt lärcentra i Kista. Lite närmre än Järfälla liksom. Hoppas på svar imorrn! Så jag kan bli lite glad igen och tycka att det känns värt allt slit!

Men en sak är säker, ska jag läsa på distans igen så får det inte vara nån salstenta! Never again!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-03-07 22:22:47

Haha ja jag har alltid varit lite så, men å andra sidan gjorde jag aldrig illa mig som liten och inte som vuxen heller för den delen. Men min lillasyster gjorde alltid illa sig och fick leksaker av doktorerna så jag var sååå avundsjuk. :P Men men bättre att det är så än att man ska grina i det oändliga för att det gör ont för sån är jag inte men tycker mer att det är lite tufft att jag är minsan ingen klenis typ haha. Nathalie är inte heller någon som blir överdrivet ledsen och tycker mer än gärna om att visa upp och berätta. Tycker det är lite sött.



Usch så drygt med distansplugget och jag håller tummarna att du får svar på ditt mejl och kanske får det att gå ihop! kramar

Postat av: Emma Josefine

Publicerad 2012-03-08 10:11:35

hoppas att det är fint till din och Alvas födelsedag minsann, då ska våren vara här på riktigt ;) hihi



baka gör mig också glad, hoppas att du får ordning på pluggkaoset !! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela