kirsten

Sanna mina ord

Sista piffet

Publicerad 2012-05-12 12:04:54 i Livet med bebis,

Tandvärken och den andra smärtan släppte tillslut, den lilla skarven på den lagade tanden släppte som tur var igår när jag käkade lunch med två härliga mammisar. Det var lycka kan jag säga! Så idag funkar allt som det ska. Haha! Var ute hela dagen igår, eller ja hemifrån i alla fall. En av mammorna har börjat jobba och hade en ledig mammadag igår så då passade vi på att ses. Började med Öppna förskolan, knatade sen över till centrum och käkade lunch som sagt, vilket kanske inte var nån höjdare då köttet var segare än en kola. Men vad gör väl det när man har trevligt?! Efter det knatade vi vidare till en park i närheten och hann nästan käka varsin glass innan himlen öppnade sig. Efter det gick vi åt olika håll. Men en trevlig dag var det allt och det tror jag att våra kiddosar tyckte med :)

Jag åkte upp till stan och mötte upp Martin och fixade blomster till morgondagens visning. Och så lite druvor på det. Allt ser ju så gott ut när man står där på torget! Sen hem och in hann vi innan himlen öppnade sig igen. Hur härlig känsla är inte det? Grillade och plöjde inspelade program på boxen och zippade på varsitt glas med rosé. Har som mission att lära Martin att dricka det under denna sommar! Antar att jag får ta och lära mig att dricka öl då med ;)

Idag har det städats lite och piffats lite. Så imorrn kommer det bara vara småsaker kvar, som att flytta möbler in till grannen till exempel...så där lagom lätt och så. Ska efter vår lunch packa in oss i bilen och åka och fira världens bästa Hubson som fyllt 1 år. Kalasen verkligen hopar sig i april och maj! Ska bli så kul att se familjens nya hus med! Och Martin ska få hänga med också, bra dag! Ja, Thilde med förstås.

Kommentarer

Postat av: Emma Josefine

Publicerad 2012-05-15 20:23:39

Tack för din fina och peppande kommentar vännen ! Det är ju så, man kan inte alltid vara på topp :) ibland tar livet vägar som man inte riktigt är beredd på men förhoppningsvis kommer man ur det med erfarenheter och styrka :)



Har ni visning på er lägenhet nu ? jag hittade den inte på bloggen, vilken kategori ligger den under ? :) kraam !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela