kirsten

Sanna mina ord

Tanten Christine

Publicerad 2012-05-02 09:26:35 i Livet,

På senare dagar har jag upptäckt en sak. Det är lite skrämmande faktiskt må jag säga. Som igår till exempel när jag testade alla par skor i en butik som jag tyckte var snygga och valet tillslut kommer till de som är mest fotriktiga. När jag står i kassan och betalar så påpekar expediten att det kan vara bra med en extra sula i då innerdelen är gjord av tyg och de då suger åt sig all fukt och hon pekar på en sula som är bra för platta skor. Jag står där och nickar och tycker att det låter som en god idé. Köpte dock inte till dem då jag har sånna där doftsulor hemma som jag kan lägga i.

När vi sedan kommer hem och promenerar från tunnelbanan så kommer det ett gäng unga killar i en bil och kör väldigt fort. Det påpekar jag också med att "måste de verkligen köra så fort..." Ok, där de körde så fort som de gjorde var det inte lämpligt att göra det då det dels är i ett bostadsområde och att man faktiskt inte ser nåt i det krönet som de var på väg mot.

Det jag vill komma fram till är att jag börjar bli tant. Jisses, inte ens 30 år fyllda och jag titulerar mig som tant ;) Men enligt min gamla kollega Ida så blir man tant när man fyller 25, vet inte om hon tycker så längre när hon faktiskt själv passerat åldern. Haha!

Som den tant jag är går jag in mina nya skor hemma ;)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-05-02 13:58:34

Haha, det är ju åtminstone härligt att veta att man inte är ensam... ;)

Postat av: Ida

Publicerad 2012-05-02 19:33:21

Haha jodå nu är vi små tanter både du o jag :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela