kirsten

Sanna mina ord

Underbara dag!

Publicerad 2012-05-17 23:10:03 i Life as we know it,

Hur vi än gör så får vi inte Thilde att sova längre om morgnarna nu. Det är illa. Trots att hon igår körde vaken kväll fram till klockan 22 så vaknade hon ändå innan 6. Det är en glad liten lärka som vaknar dessutom. Tidigare när det var mörkt när man vaknade denna tid så var det lätt att ge henne en flarra välling och så slog hon igen sina blå igen. Men inte nu. Nej, nu ska det busas, nypas, bitas, ja allt funkar bara det får oss att reagera. Vi som hoppats på en härlig sovmorgon till en sju halv åtta i alla fall. Men icke. Nu är det ingen fara, jag har inga problem att gå upp med henne. Det handlar inte om det. Men jag känner att hon får för lite sömn. Somna 22 vakna innan 6 blir liksom inte tillräckligt många timmar för henne. Att hon sedan bara sover en gång om dagen numera gör att vi har en mycket gring unge här hemma under halva förmiddagen. Inte kul. Jag vet inte vad man ska göra faktiskt. Men jag antar att det bara är att gilla läget. Det ändras säkerligen lagom tills jag börjar jobba igen. Skönt för Martin!

Annars måste jag säga att dagen varit underbar! Jag gillar att ha en massa klämdagar och röda dagar så här. Det gör att våren går i ett himla tempo och sen har vi sommar! Fast på ett sätt stämmer det ju inte med mig i och med att jag gillar våren mer än sommren. Men men. Vi har idag veckohandlat, ätit lunch alla tillsammans, varit ute på långpromenad, ätit glass i solen, jag följde med min bror till tatueraren, jag och Thilde fick födelsedagspresenter av bror/morbror, vi åt god mat, mös framför tv:n. Härlig dag helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela