kirsten

Sanna mina ord

Stambyte eller inte?

Publicerad 2012-11-22 20:04:57 i Life as we know it,

När vi var på visningen av lägenheten så ställde vi naturligtvis frågan om det var några planerade byggen, stambyten ja you name it och vi frågade! Men nej, det skulle inte vara nåt planerat. Det enda var att det varit på tal om ett eventuellt stambyte, men det lät mest på både mäklaren och tantaluran som bodde här att det var två i styrelsen som ville göra om sina badrum och att det var de som drev detta väldigt hårt, lite för hårt så de fick avgå. Naturligtvis lyssnar man ju på det, för man tror ju att de de säger ska stämma.
 
Så kom det en kallelse om en extra stämma och förra veckan damp inbjudan ner i lådan och med den hela undersökningen gällande stambytet. Kan ju säga som så att efter att ha läst om stammarna i det här huset så behövs det verkligen göras. Det handlar inte om 10 år bort utan det behövs göras nu. Men när man bor i en sådan här förening så måste ju alla medlemmar få säga sitt och idag är mötet. Jag fick äran att stanna hemma som gärna pratar mycket och när det kanske inte behövs och mannen som ofast är tyst men kan tala när det verkligen behövs ja han fick ju så klart gå. Vi har redan pratat ihop oss så vi vet vad vi vill så han kan med gott samvete lägga sin röst, eller hur det där nu kommer att funka.
 
Jag hoppas att alla röstar för och att det kan sätta igång till sommaren och inte senare. För oss vore det fantastiskt med ett nytt badrum, för det skulle behövas. Faktiskt. Allt är tip top i denna lägenhet utom just badrummet. Så håll tummarna med mig nu :)
 
När Thilde var sjuk satt jag precis här och tröstade henne, när jag sedan kollade satt hon där och tröstade sin sjuka och ledsna docka, snuttan!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela