kirsten

Sanna mina ord

Sushimiddag

Publicerad 2012-09-12 21:06:00 i Life as we know it,

Tänk att halva veckan redan har gått?! Jag tyckte att veckorna gick fort när jag var hemma med lillskruttan, jag kan säga att de går ännu fortare nu när vardagen börjat komma igång på riktigt. Hur fort det kommer att gå sedan är nästan skrämmande. Jag minns så väl när jag var liten och man tyckte att sommarlovet var så himla långt medan ens föräldrar ojade sig om att semestern var så kort och att tiden gick för fort. Man fick alltid höra om att vänta så ska du få se när du blir äldre, då går tiden fort minsann! Det förstod man inte direkt som barn. Numera är jag beredd att hålla med. Tiden går alldeles för fort!
 
Idag skulle pappan egentligen ha haft konferens/kick off hela dagen, samt imorgon. Men då han är den som har hand om inskolningen och jag inte har nån möjlighet att komma ifrån om det skulle skita sig under dagen så fick han snällt hoppa dagstunderna. Antar att det egentligen var obligatoriskt, men vad gör man? Däremot åkte han dit på eftermiddagen för att i alla fall kunna vara med på en del, den roliga delen, hahaha! Finmiddag minsann! Så han kom och dumpade Thilde på jobbet och där gjorde hon succé i vanlig ordning ;) Gick med sträckta armar till chefen och satte sig hos henne. När hon inte hade tid gick hon till nästa kollega och fjäskade till sig lite gurka. Hahaha! När jag slutat åkte vi hemåt och stannade till i centrum för en liten sushimiddag på tu man hand. Jag var osäker på om Thilde skulle gilla sushi, men nog gjorde hon det alltid. Först var det lite rynkande på näsan, men sen tuggade hon i sig. Men roligast var att prata med alla andra runt omkring eller ropa på någon som gick runt i centrumet. Tokiga unge! Nu sover hon för natten och jag har den roliga tvätthögen att ta hand om. Vika tvätt, fy så trist men ett nödvändigt ont!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela