kirsten

Sanna mina ord

Som jag väntat...och nu är den min!

Publicerad 2013-04-21 22:16:15 i Life as we know it,

Jaha, den här helgen kom och gick lika snabbt som ja förra veckan. Jag kommer ju aldrig få ett svar på detta, men var tar tiden vägen? Jag hänger inte med! Paus, tryck på den där förbannade knappen nån gång och låt mig stanna upp och andas för ja låt oss säga bara en minut! Gäller inte bara mitt egna liv, prinsessan som bor här hemma hennes dagar behöver också bromsas upp lite. För här har vi inte längre en liten bebis, utan en tjej som varje dag lär sig nåt nytt och gärna ett bus. Hennes pedagoger säger samma sak. Det går inte att få henne att sitta still, hon ska bara busa hela tiden! Lilla trollet!
 
I fredags när jag kom hem från jobbet blev jag stoppad i trapphuset och föreningens avgående ordförande och en ny medlem i styrelsen började fråga ut mig om både det ena och det andra. Plus hur mycket ekonomi jag egentligen kan och om jag jobbar med det. (Martin sa i höstas när de ringde på att jag pluggat ekonomi) Så nu var de tvärsäkra på att jag jobbade med det. But no. Jag vill jobba med det, en jäkla skillnad. Hur som helst, de ville ha med mig i den nya styrelsen. Jahapp tänkte jag. Fick betänketid till dagen därpå, men det glömdes liksom av. Idag har de jagat mig som galningar och när jag väl efter mycket moget övervägande och ett samtal hem till mamma så hade jag bestämt mig. Jag skulle inte sitta med i nån styrelse. Så ringde de på dörren. Och nu har jag mer eller mindre blivit övertalad till att sitta med. Jag har dock förklarat läget för dem och att jag helst av allt "bara" sitter med som suppleant. Så vi får se. Men de hade så mycket fint att säga om mig så jag blev faktiskt rörd! Tänk vad bra saker folk tycker om en som man inte har en aning om! Boost!
 
Jag har även varit duktig idag. Var iväg och tränade när Thilde sov. Vilket pass sen! Piloxing. Man kan säga att det är ett pass som man får väldigt ont av efteråt. På ett bra sätt. Jag är fullkomligt slut! Men en bra sak. Jag var starkare i benen och fötterna än vad många andra var, tack vare min underbara sjukgymnast! Lycka!
 
Efter passet åkte vi på sightseeing i Stockholm. Ja, det var ju inte riktigt meningen. Men jag förväxlade Sickla köpkvarter med Nacka forum. Men vi kom rätt tillslut. Skulle nämligen dit för att jag äntligen skulle få plocka ut min Kitchen Aid. Och i Sickla fanns ju den färgen som jag så gärna ville ha. Björnbär, eller som jag vill se den. Mörkt lila. Blev medlem, då man skulle få 10% rabatt på sitt första köp. Gällde dock inte elektronik. Men när hon såg bunten med presenkort och hon förstod hur länge jag sparat och att jag fyllt år. Ja, då fick jag de där 10% ändå. En tackar ödmjukast! Nu står den där så fint och glänser på köksbänken. Imorrn slutar jag tidigt. Så kanske att den får testas redan då! Älskade maskin vad du är fin!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela