kirsten

Sanna mina ord

Melodifestivalen och middag

Publicerad 2009-02-15 20:06:37 i Allmänt,

Vilken trött helg detta har varit, jag bara gäspar och gäspar. Men kan ju bero på att vi inte har snö som så många andra städer i detta avlånga land. Inte lika ljust. Men det börjar att ta sig med detta med. Ljust när man vaknar på morgonen och ljust vissa dagar när jag går hem från jobbet. Eller ja, går till t-banan ;) Igår plockade vi och donade lite, slängde ett ton på återvinningen och tog upp påsen med julsakler som stått i min garderob upp till vinden. Sen var det kväll och vi skulle käka middag med Martins föräldrar som hade glömt sina mobiler hemma...Vi gick rätt på dem! Hur stor är chansen att man gör det? Så vi knatade iväg och satte oss på en pub i väntan på att få gå till restaurangen. Mysigt. Restaurangen som vi åt på var Den gamle och havet, så himla gott! Men vi var så mätta när vi gick därifrån, Martins mamma somnade på t-banan hem, hehe rätt sött. Måste vara ett släktdrag för så gör Martin jämt.

Idag var det sportaffär som stod på schemat, så Familjen P och vi drog iväg för att hitta skidkläder till Martins mamma. 2 timmar och en massa bus senare gick vi ut från affären med ett skidställ, ett par skor, en jacka, solglasögon, strumpor, 4 par mössor...Jag tror att Martins pappa och han var de enda som inte köpte nåt, eller ja Martin betalade min mössa :) Sen bar det av hemåt för söndagmiddag hos Familjen P. Så himla gott var det där med, en kreolskgryta och en underbar dessert! Och så bebismys på det. Härliga söndag.

När vi kom hem till oss nu så lagade jag till en kladdkaka med dumle, mums! Blev lite väl kladdig kanske, men men, den stelnar nog till sig. Har fixat med kvällsdippet som vi ska ha till nån film, och sen kollat på reprisen av Melodifestivalen som jag missade igår. Jag visste inte ens fram tills nu vilka som gått vidare. Bra gjort! Jag trodde att det var de som gick vidare som skulle göra det. Bara det att jag trodde att Amy skulle gått direkt medan HEAT skulle ha gått till Andra chansen. Bra tippat ändå. Nu ska jag kolla på Mia och Klara och Scones och dricka te. Imorrn är det dax för jobb igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela