kirsten

Sanna mina ord

Förlorat minne

Publicerad 2009-06-07 23:06:11 i Allmänt,

Glömde alldeles berätta om min fredag. Blev lite sen som vanligt och fick putta in Sally som prompt lagt sig mitt i vägen och rusa ner och hämta cykeln, bära den över jordhögar då byggarna var i vägen. Sen trampade jag iväg. Sen när jag kommit kanske 100 meter så började jag fundera, låste jag dörren? Hade ingen känsla eller bild av att jag gjort det, men eftersom jag var så sen och jag verkligen inte hade tid att åka tillbaka och klättra över byggarna igen så försökte jag lugna mig med att jag hade gjort det utan att tänka på det. Men tankarna avtog inte, då våra katter kan öppna dörrar själva så kändes det inte helt ok om det inte skulle ha varit låst. Så jag fick tillslut tag i Martins pappalediga bror som nästan bor granne med oss och han gick och kände på dörren. Hade låst! Puh! Men bara det ena låset, men det är ju ändå huvudsaken att det var låst! Hade inte varit kul att förklara för Martin vart alla hans teknikprylar tagit vägen...

Idag cyklade vi igen. Känns som att vi inte gör nåt annat. Men inte många dagar kvar som sagt. Benet funkar fortfarande inte och ja vad ska man säga? Sara tycker att jag är galen som ändå tänker köra när kroppen bara skriker om att det gör ont! Men hey, ett par citodon så rullar vi. Efter cykelturen tog vi en promenad för att leta reda på Martins föräldrar och kidsen. Blev en lång tur innan vi slutligen fick tag i dem och gick hem till Martins bror. Så idag har det varit en träningsdag! Beach 2009 here I come! Har ju sagt att jag ska vara fit till oktober och det verkar gå framåt. Min beach 2009 är då, viva la Mexico!

Röstade gjorde vi med. Duktigt! Var på väg att ändra mig då jag blev lite irriterad när vi kom till vallokalen. Det enda parrti som hade en representant där var Folkpartiet, så jag var nära på att lägga min röst på dem bara just därför. Men det gjorde jag inte. Har plöjt halva säsong 1 av Entourage med, fick låna den av vår praktikant. Himla rolig serie faktiskt. Trodde inte att jag skulle gilla den. Nej, dax att sova och återhämta mig. Att passa barn tar på krafterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela