kirsten

Sanna mina ord

Slut för i år

Publicerad 2009-03-15 20:56:53 i Allmänt,

Jahaja, så var Melodifestivalen slut för det här året. Ja, jag vet att vi ha De grande finale kvar, men i Svedala är det över för i år. Vår stora final sågs på plats i Globen. Grymt! Såg både den ena och den andre kändisen innan. Skoj skoj! Satt tydligen bredvid Emma Igelström eller vad hon heter. Häftigt värre eller hur ;) Stor spänning under omröstningen och ja, man måste nog ändå säga att det var en stor skräll att Malena vann. För den stämningen som var under Måns och Alcazar var hon en liten bit i från. Vi kom fram till att istället för att ha den utomordentligt larviga internationella juryn så ska varje arena få lägga sina röster. För det är en stor jäkla skillnad att höra låten live och inte på tv. Så jag kan nog ändå tycka att vi skickar iväg ett bra bidrag i år. Tänk att ha den pipan som hon har! Vi får väl se i maj hur det går helt enkelt. :)

Men man såg himla dåligt. Eller ja, det fanns ju skärmar överallt. Men är man så pass kort som jag är och har 2 personer framför på 2 meter vardera så ja, ställer de sig upp så är sikten lika med noll. Håller den ena av dem upp ett stort plakat så är sikten ännu sämre vill jag lova. Bredvid mig hade jag en jobbig kille som först satt och lekte med sin ballong och förde oväsen. När han sedan blåst upp ballongjäveln så blev det inte bättre när han började vifta med den. Mitt hår blev snabbt elektriskt vill jag lova. När ballongen kastades iväg så fortsatte han dansa och det med armbågar överallt. Att jag råkade slå till honom i hans muskelfäste i armen kan ju inte snälla söta lilla rara jag rå för eller hur?!

Idag har jag inte gjort mycket. La mig med huvudvärk och vaknade med migrän. Thank you! Men lyckades ta mig en promenad och hamnade i Solna C där vi provade ytterliggare en ny glas, denna gång Nogger Mint. God tycker jag. Nu kollar vi på Wipout och skrattar ihjäl oss att alla galningar som är med. Sen eller ja, snart blir det Beck. Me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela