kirsten

Sanna mina ord

Rökning

Publicerad 2010-12-07 23:13:03 i Livet,

Imorse när jag åkte till jobbet så kom det på en kvinna som prompt var tvungen att stå precis där jag satt. Kändes nästan som att jag hade henne i knät tillslut. Men i alla fall, det var egentligen inte det som störde mig mest. Nej, det var hennes otroliga stank av cigarettrök. Just nu tror jag inte att det finns en värre doft. Jag undrar om de som röker fattar exakt hur äckligt de luktar? Jag tror inte det, för då skulle de aldrig fortsätta med skiten. Ok, jag är gravid och har ett luktsinne som en katt, men jag har alltid hatat just den doften. Min kära mor rökte under nästan hela min uppväxt, både min bror och jag hatade det och tyckte att hon var pinsam. Ingen av oss röker idag, big surprise va? Men min mamma slutade, hon lyckades efter väldigt många år av denna dumma ovana och idag är hon riktigt glad över det och vi är stolta över henne. För det var inte lätt.

Men som sagt, åkturen imorse var inte trevlig. Jag var redan illamående och så lägga till den där stanken på det. Usch! Men alla får ju så klart göra som de vill. Kom helst inte i närheten av mig direkt efter just nu bara ;)

Kommentarer

Postat av: fifi

Publicerad 2010-12-08 08:45:58

Jag har rökt innan och aldrig haft problem med röklukt, men i början av graviditeten höll jag på att spy när någon rökte nära mig. Värst av allt var folk i närheten som sparade halvrökta cigg, det luktar så äckligt!

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-12-08 13:52:06

ja men precis, det har jag också hört ! får väl se hur min mage klarar av dessa järntabletter ;)



usch för rökning alltså ! jag tittade på unga mödrar igår och då satt en havande kvinna och rökte friskt med sina tvillingar i magen, förstår inte hur man kan med att göra så !!

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-12-08 23:16:18

haha ja det kanske är smart iofs inte kul att vara dålig i magen på resan ;D



ja det ska bli så härligt :) vi åker på onsdag och blir borta en vecka, hoppas på mycket sol och värme iaf :) sen kommer man hem lagom till jul också ;)

Postat av: Cecilia L

Publicerad 2010-12-14 16:51:55

Rökning är en äcklig vana som allmänheten inte borde tolerera. Men, vad ska man säga om rökarna när de inte ens tänker på sig själva? Endast hälften av de rökare som drabbas av hjärtinfarkt slutar röka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela